Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Obligatiile salariatului care foloseste autoturismul de serviciu

autoturism de serviciuobligatii ssm la utilizarea autoturismului de serviciussmsecuritatea muncii
Conducerea autoturismelor de serviciu este permisa salariatilor desemnati numai in conditiile prevazute de regulamentul privind circulatia pe drumurile publice, ale regulamentului intern al organizatiei si ale instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca.

    Salariatul organizatiei care participa la trafic cu autoturismul de serviciu este obligat:

-    sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier si sa aiba o atitudine decenta si de cooperare cu ceilalti participanti la trafic;
-    sa respecte semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera;
-    sa respecte regimul legal de viteza si sa adapteze viteza de deplasare in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta, sa nu afecteze fluenta si siguranta circulatiei;
-    sa pastreze o distanta suficienta fata de vehiculul din fata sa, pentru evitarea coliziunii;
-    sa coboare pantele numai cu motorul in functiune si angrenat in trepte de viteze corespunzatoare;
-    sa planifice itinerarul cursei astfel incat sa poata lua pauze de odihna dupa perioade de conducere, la intervale stabilite prin instructiunile de serviciu si in functie de conditiile de trafic, in locuri de parcare amenajate;
-    sa piloteze autoturismul de serviciu astfel incat sa nu-si puna in pericol propria persoana, pe ceilalti ocupanti ai autoturismului sau pe alti participanti la trafic, sa nu puna in pericol viata sau integritatea corporala a persoanelor si sa nu aduca prejudicii proprietatii publice ori private;
-    sa manevreze autoturismul de serviciu in spatii lipsite de vizibilitate, in spatii inguste sau aglomerate, numai pilotat de o persoana aflata la sol;
-    sa nu transporte in autoturismul de serviciu persoane care nu sunt salariatii organizatiei, cu exceptia situatiilor dispuse de seful ierarhic sau in conditiile transportarii persoanei-victima uni accident de circulatie, ca obligatie stabilita de regulamentul circulatiei pe drumurile publice;
-    sa nu lase autoturismul de serviciu cu motorul pornit sau neasigurat impotriva deplasarii accidentale;
-    sa anunte de indata seful ierarhic de producerea unui accident de circulatie, indiferent de consecintele produse, in care este implicat autoturismul de serviciu al organizatiei;
-    sa anunte de indata politia si sa apeleze numarul national unic pentru apeluri de urgenta 112, existent in retelele de telefonie din Romania, daca este implicat sau are cunostinta de producerea unui accident de circulatie in urma caruia a rezultat moartea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau a mai multor persoane, precum si in situatia in care in eveniment este implicat un vehicul care transporta marfuri periculoase.

    La iesirea autoturismului de serviciu din locurile parcare si din incintele santierelor in drumurile publice manevra se va efectua cu fata, iar in cazul cand nu este posibil, iesirea pe drumurile publice se efectueaza numai prin pilotare;

    Inainte de plecare in cursa cu autoturismul de serviciu, salariatul organizatiei va verifica:

- starea geamurilor, a usilor, buna lor inchidere si functionare
- starea parasolarului de protectie montat deasupra parbrizului
- existenta oglinzilor retrovizoare, starea lor de functionare si reglare
- pozitia scaunului care sa-i permita accesul in bune conditii la sistemele de comanda ale autoturismului, care sa-i asigure o vizibilitate optima
- starea de functionare a centurilor de siguranta
- starea de functionare a instalatiei de iluminare si de semnalizare
- starea de functionare a instalatiei de franare de serviciu / de parcare



Sursa: PortalSSM.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autoturism de serviciuobligatii ssm la utilizarea autoturismului de serviciussmsecuritatea muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Aprilie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Obligatiile salariatului care foloseste autoturismul de serviciu Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Vechimea In Munca Data De Grupa I Si II De MuncaIntrebare: Am lucrat in grupa I un an si sase luni iar in grupa II ,4 ani si 2 luni,am inteles ca varsta de pensionare nu mi se reduce deoarece legea instituie un prag de minim 2 ani in grupa I respectiv 6 ani in grupa II, (va rog sa-mi confirmati daca este asa)dar pentru vechimea /stagiu de cotizare ,legea nu instituie un astfel de prag si ar trebui sa beneficiez de un plus de 1 an pentru munca in grupa II si 9 luni pentru munca efectuata in grupa I(sau minim 6 luni daca se iau in considerare doar anii in
 

Raspuns: Conform art 16 din legea 3/1977 au fost acordate sporuri de vechime de 6 luni pentru fiecare stagiu ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]