Salariatul organizatiei care participa la trafic cu autoturismul de serviciu este obligat:
- sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier si sa aiba o atitudine decenta si de cooperare cu ceilalti participanti la trafic;
- sa respecte semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera;
- sa respecte regimul legal de viteza si sa adapteze viteza de deplasare in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta, sa nu afecteze fluenta si siguranta circulatiei;
- sa pastreze o distanta suficienta fata de vehiculul din fata sa, pentru evitarea coliziunii;
- sa coboare pantele numai cu motorul in functiune si angrenat in trepte de viteze corespunzatoare;
- sa planifice itinerarul cursei astfel incat sa poata lua pauze de odihna dupa perioade de conducere, la intervale stabilite prin instructiunile de serviciu si in functie de conditiile de trafic, in locuri de parcare amenajate;
- sa piloteze autoturismul de serviciu astfel incat sa nu-si puna in pericol propria persoana, pe ceilalti ocupanti ai autoturismului sau pe alti participanti la trafic, sa nu puna in pericol viata sau integritatea corporala a persoanelor si sa nu aduca prejudicii proprietatii publice ori private;
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Portal Codul Muncii
Diurna legala in Romania si in strainatate
- sa manevreze autoturismul de serviciu in spatii lipsite de vizibilitate, in spatii inguste sau aglomerate, numai pilotat de o persoana aflata la sol;
- sa nu transporte in autoturismul de serviciu persoane care nu sunt salariatii organizatiei, cu exceptia situatiilor dispuse de seful ierarhic sau in conditiile transportarii persoanei-victima uni accident de circulatie, ca obligatie stabilita de regulamentul circulatiei pe drumurile publice;
- sa nu lase autoturismul de serviciu cu motorul pornit sau neasigurat impotriva deplasarii accidentale;
- sa anunte de indata seful ierarhic de producerea unui accident de circulatie, indiferent de consecintele produse, in care este implicat autoturismul de serviciu al organizatiei;
- sa anunte de indata politia si sa apeleze numarul national unic pentru apeluri de urgenta 112, existent in retelele de telefonie din Romania, daca este implicat sau are cunostinta de producerea unui accident de circulatie in urma caruia a rezultat moartea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau a mai multor persoane, precum si in situatia in care in eveniment este implicat un vehicul care transporta marfuri periculoase.
La iesirea autoturismului de serviciu din locurile parcare si din incintele santierelor in drumurile publice manevra se va efectua cu fata, iar in cazul cand nu este posibil, iesirea pe drumurile publice se efectueaza numai prin pilotare;
Inainte de plecare in cursa cu autoturismul de serviciu, salariatul organizatiei va verifica:
- starea geamurilor, a usilor, buna lor inchidere si functionare
- starea parasolarului de protectie montat deasupra parbrizului
- existenta oglinzilor retrovizoare, starea lor de functionare si reglare
- pozitia scaunului care sa-i permita accesul in bune conditii la sistemele de comanda ale autoturismului, care sa-i asigure o vizibilitate optima
- starea de functionare a centurilor de siguranta
- starea de functionare a instalatiei de iluminare si de semnalizare
- starea de functionare a instalatiei de franare de serviciu / de parcare
Sursa: PortalSSM.ro