Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia?

deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu
Pe PortalCodulMuncii.ro, in atentia expertilor a fost expusa o situatie referitoare la neacordarea deducerii personale de baza. Care sunt consecintele? Cum vom remedia aceasta situatie?

Luam in considerare faptul ca nu s-a acordat deducerea personala de baza pentru un salariat care are functia de baza si s-a constatat acum acest lucru.

Este corect sa urmam acesti pasi?

1. rectificam lunile respective si acordam deducerea de baza, implicit modificare impozit si salariu net (acordat salariatului diferente de bani)
2. rectificam D112 pentru lunile respective
3. emitem D205 cu noile impozite

Raspunsul expertului:

"Asa cum se prevede la pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, atunci cand se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.


Daca la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:

- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;

- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.

Asadar, veti rectifica statul de salarii precum si declaratiile 112 si 205. De asemenea,  veti restitui impozitul retinut in plus prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii, incepand cu luna in care ati constatat eroarea.

Angajatorul nu poate fi obligat la plata de dobanzi si penalitati intrucat impozitul a fost virat in plus si nu in minus."

Raspuns oferit de expertii PortalCodulMuncii.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Februarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Aplica Prevederile Oug 96/2018, Varsta De Pensionare Femei?Intrebare: Buna ziua! As dori un punct de vedere cu privire la modificarile aduse Codului Muncii prin OUG 96/2018. O salariata X, in baza art 56 alin 1 lit c) din Codul Muncii republicat, in interiorul celor 60 de zile calendaristice, inainteaza conducerii societatii o adresa prin care isi exprima optiunea, Ón scris, pentru continuarea executării contractului individual de muncă, pana la varsta de 65 de ani. In acest caz, salariata va cumula pensia cu salariul? Care sunt actele de personal pe
 

Raspuns: Contractul de munca ar inceta numai daca salariatul depune dosar de pensionare.Pentru cazul prezenta... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]