Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia?

deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pe PortalCodulMuncii.ro, in atentia expertilor a fost expusa o situatie referitoare la neacordarea deducerii personale de baza. Care sunt consecintele? Cum vom remedia aceasta situatie?

Luam in considerare faptul ca nu s-a acordat deducerea personala de baza pentru un salariat care are functia de baza si s-a constatat acum acest lucru.

Este corect sa urmam acesti pasi?

1. rectificam lunile respective si acordam deducerea de baza, implicit modificare impozit si salariu net (acordat salariatului diferente de bani)
2. rectificam D112 pentru lunile respective
3. emitem D205 cu noile impozite

Raspunsul expertului:

"Asa cum se prevede la pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, atunci cand se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.


Daca la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:

- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;

- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.

Asadar, veti rectifica statul de salarii precum si declaratiile 112 si 205. De asemenea,  veti restitui impozitul retinut in plus prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii, incepand cu luna in care ati constatat eroarea.

Angajatorul nu poate fi obligat la plata de dobanzi si penalitati intrucat impozitul a fost virat in plus si nu in minus."

Raspuns oferit de expertii PortalCodulMuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu

Data aparitiei: 18 Februarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]