Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia?

deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu
Pe PortalCodulMuncii.ro, in atentia expertilor a fost expusa o situatie referitoare la neacordarea deducerii personale de baza. Care sunt consecintele? Cum vom remedia aceasta situatie?

Luam in considerare faptul ca nu s-a acordat deducerea personala de baza pentru un salariat care are functia de baza si s-a constatat acum acest lucru.

Este corect sa urmam acesti pasi?

1. rectificam lunile respective si acordam deducerea de baza, implicit modificare impozit si salariu net (acordat salariatului diferente de bani)
2. rectificam D112 pentru lunile respective
3. emitem D205 cu noile impozite

Raspunsul expertului:

"Asa cum se prevede la pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, atunci cand se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.


Daca la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:

- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;

- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.

Asadar, veti rectifica statul de salarii precum si declaratiile 112 si 205. De asemenea,  veti restitui impozitul retinut in plus prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii, incepand cu luna in care ati constatat eroarea.

Angajatorul nu poate fi obligat la plata de dobanzi si penalitati intrucat impozitul a fost virat in plus si nu in minus."

Raspuns oferit de expertii PortalCodulMuncii.ro

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Februarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decontarea procentului de 41,5% din salariu se realizeaza dupa plata taxelorIntrebare: Imi cer scuze daca va deranjez, insa intrebarea mea se refera la prevederile OUG 92/2020, coroborata cu OUG 99/2020 si anume: - compania noastra a decis sa beneficieze de amanarea platii taxelor salariale panain 25 oct conf OUG 99/2020; - totodata, am dori sa aplicam si pentru obtinerea a 41.5% din salariile brute aleangajatilor care au fost in somaj tehnic platit de stat; - intrebarea mea este legata de posibilitatea de putea primi cei 41,5% dupa indeplinirea conditiilor cumulative, respectiv...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare. Angajatorul obligat la plata drepturilor salarialeIntrebare: Este posibil ca unui salariat detasat de la unitatea A la unitatea B, prestand activitate pentru unitatea B, timp de 1 an, drepturile salariale sa-i fie platite de catre unitatea A- cea de ;a care a fost detasat.? Codul muncii {art.47), specifica ca plata salariului se face de catre unitatea la care s-a dispus detasarea, in cazul de fata,unitatea B.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]