SSM: Organizarea serciviului intern de prevenire si protectie

SSMprevenire si protectie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: Societatea in care lucrez are ca domeniu de activitate distributia combustibililor gazosi prin conducte cod CAEN 3522 iar in urma unui control ITM, masura dispusa de d-l inspector a fost, conf art 18, al 2 din hg142506, sa organizam serviciu intern de prevenire si protectie.

Va rog sa imi comunicati punctul dumneavoastra de vedere cu privire la organizarea serviciului intern de prevenire si protectie.

Astept cu interes raspunsul dumneavoastra.

Raspuns: Potrivit prevederilor HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie in urmatoarele situatii:

- in intreprinderile si/sau unitatile care au intre 50 si 249 de lucratori si in care se desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5 la HG nr. 1425/2006;

- in intreprinderile si/sau unitatile care au peste 250 de lucratori.
 
Activitatea care se desfasoara in cadrul societatii dvs. este prevazuta in anexa nr. 5 la HG nr. 1425/2006.
 
Serviciul intern de prevenire si protectie se organizeaza in subordinea directa a angajatorului ca o structura distincta si trebuie sa fie format din lucratori care au contract individual de munca cu norma intreaga incheiat cu angajatorul.
 
Serviciul intern de prevenire si protectie va fi format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu si, dupa caz, alti lucratori.
 
Conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.
 
Angajatorul va stabili structura serviciului intern de prevenire si protectie in functie de marimea intreprinderii si/sau unitatii si/sau riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora in cadrul intreprinderii si/sau unitatii.
 
Lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
 
Angajatorul va consemna in regulamentul intern sau in regulamentul de organizare si functionare activitatile de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitate si mijloace adecvate.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSMprevenire si protectie

Data aparitiei: 18 Septembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Organizarea serciviului intern de prevenire si protectie Nota: 2.38 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]