"Cat timp se pastreaza fisa de instruire privind SSM, dupa incetarea raportului de munca cu angajatul? Cum se distrug aceste documente avand in vedere ca au date cu caracter confidential?"
Raspunsul specialistilor:
Conform prevederilor art. 81 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, pe suport hartie sau in format electronic, dupa caz, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.
Prin urmare nu se prevede obligativitatea angajatorului de a pastra acest document dupa incetarea raporturilor de munca cu salariatul.
Bineinteles, angajatorul poate decide sa pastreze o perioada (1 an, 3 ani etc) acest document si dupa incetarea raporturilor de munca in conformitate cu perioada stabilita in nomenclatorul arhivistic al societatii (daca acesta exista) sau poate in Regulamentul intern, sau alt document de management aprobat de angajator.
Distrugerea acestor documente se face de asa maniera incat datele cu caracter personal sa nu poata fi citite/recuperate de pe documentele distruse. Cu privire la modalitatile tehnice de realizare a acestei operatiuni, apreciem ca puteti apela la un prestator autorizat de servicii de arhivare si distrugere documente care detine cunostintele si tehnologia necesare acestei operatiuni.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<