Inspectia Muncii a anuntat recent ca a derulat, in perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, prin inspectoratele teritoriale de munca, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 5.078.200 de lei, din care 4.851.300 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca.
Au fost depistate 223 de persoane care desfasurau munca nedeclarata, au fost aplicate 2783 de avertismente si au fost dispuse 6398 de masuri de remediere a neconformitatilor constatate.
De asemenea, potrivit institutiei, actiunile de control efectuate de inspectorii de munca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2020, in scopul prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, centralizate pentru perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, au avut ca rezultat aplicarea a 1074 de sanctiuni contraventionale, din care amenzi in valoare totala de 226.900 lei. Din 2608 de angajatori controlati, au fost sanctionati 706 si s-au dispus 1356 de masuri de remediere a neconformitatilor.
Rezultatele detaliate ale actiunilor de control in domeniul relatiilor de munca, al securitatii si sanatatii in munca, precum si cele privind respectarea prevederilor Legii nr. 55/2020, desfasurate de inspectorii de munca in perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, sunt disponibile pe site-ul Inspectiei Muncii
aici.
”Incepand cu data de 8.04.2021, Codului Muncii va contine prevederi noi privind reducerea temporara a timpului de munca, concept cunoscut sub numele de Kurtzarbeit. Noile modificari legislative prevad posibilitatea ca angajatorii sa reduca cu 80% timpul de munca lunar al angajatilor, cu acordarea unei indemnizatii de 75% din salariul de baza aferent orelor de reducere a programului de lucru, pe perioada starii de urgenta, de alerta sau de asediu, plus inca 3 luni dupa incetarea acesteia.
Aceasta masura de reducere a timpului de munca, luata de catre angajator poate fi inregistrata in Revisal, intrucat, incepand cu data 19 decembrie 2020, Inspectia Muncii a pus la dispozitia angajatorilor o versiune actualizata a aplicatiei pentru transmiterea registrului de evidenta a salariatilor in format electronic, care a adus o serie de elementele noi, printre care si introducerea unui nou atribut pentru campul Tip norma, o functionalitate atat de necesara in momentul de fata in contextul evolutiei relatiilor de munca.
Norma intreaga, conform O.U.G. 132/2020, are asociate informatii referitoare la durata timp munca, tip interval repartizare si timp munca. Acesta se aplica pentru toate tipurile de contract cu norma intreaga existente (Contract individual de munca, Contract de munca la domiciliu, Contract de munca cu clauza de telemunca, Contract de ucenicie la locul de munca, Contract de munca temporara), mai putin pentru tipul de Contract individual de munca pentru tineri dezavantajati – Legea nr. 189/2018.” – a precizat Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, potrivit comunicatului oficial.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM inregistrata in Revisal. Omisiune modificare salariu. RemediereIntrebare: O firma inceteaza raportul de munca in data de 21.01.2025 pentru 3 salariati cu contract de munca part time cu salarii de 500, 510 si respectiv 1000 lei pentru doua ore. S-a omis marirea salariilor din 01.01.2025 .Cum modificam in REVISAL?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi salariat cu handicap accentuatIntrebare: A doua intrebare privind salariul si timpul de munca, voiam sa stim daca fiind persoana cu certificat de handicap accentuat are drepturi aditionale, stim ca primeste 3 zile de co suplimnetar fiind persoana cu handicap. Cand a fost angajat cu timp de lucru de 8 ore a avut un salariu, dar cand am primit decizia medicala de 4 ore am ajustat salariul proportional cu cele 4 ore. In legea noua a pensiilor din 2024, ne puteti ajuta daca au aparut modificari privind persoanele cu decizie medicale.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<