Inspectia Muncii a anuntat recent ca a derulat, in perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, prin inspectoratele teritoriale de munca, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 5.078.200 de lei, din care 4.851.300 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca.
Au fost depistate 223 de persoane care desfasurau munca nedeclarata, au fost aplicate 2783 de avertismente si au fost dispuse 6398 de masuri de remediere a neconformitatilor constatate.
De asemenea, potrivit institutiei, actiunile de control efectuate de inspectorii de munca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2020, in scopul prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, centralizate pentru perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, au avut ca rezultat aplicarea a 1074 de sanctiuni contraventionale, din care amenzi in valoare totala de 226.900 lei. Din 2608 de angajatori controlati, au fost sanctionati 706 si s-au dispus 1356 de masuri de remediere a neconformitatilor.
Rezultatele detaliate ale actiunilor de control in domeniul relatiilor de munca, al securitatii si sanatatii in munca, precum si cele privind respectarea prevederilor Legii nr. 55/2020, desfasurate de inspectorii de munca in perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, sunt disponibile pe site-ul Inspectiei Muncii
aici.
”Incepand cu data de 8.04.2021, Codului Muncii va contine prevederi noi privind reducerea temporara a timpului de munca, concept cunoscut sub numele de Kurtzarbeit. Noile modificari legislative prevad posibilitatea ca angajatorii sa reduca cu 80% timpul de munca lunar al angajatilor, cu acordarea unei indemnizatii de 75% din salariul de baza aferent orelor de reducere a programului de lucru, pe perioada starii de urgenta, de alerta sau de asediu, plus inca 3 luni dupa incetarea acesteia.
Aceasta masura de reducere a timpului de munca, luata de catre angajator poate fi inregistrata in Revisal, intrucat, incepand cu data 19 decembrie 2020, Inspectia Muncii a pus la dispozitia angajatorilor o versiune actualizata a aplicatiei pentru transmiterea registrului de evidenta a salariatilor in format electronic, care a adus o serie de elementele noi, printre care si introducerea unui nou atribut pentru campul Tip norma, o functionalitate atat de necesara in momentul de fata in contextul evolutiei relatiilor de munca.
Norma intreaga, conform O.U.G. 132/2020, are asociate informatii referitoare la durata timp munca, tip interval repartizare si timp munca. Acesta se aplica pentru toate tipurile de contract cu norma intreaga existente (Contract individual de munca, Contract de munca la domiciliu, Contract de munca cu clauza de telemunca, Contract de ucenicie la locul de munca, Contract de munca temporara), mai putin pentru tipul de Contract individual de munca pentru tineri dezavantajati – Legea nr. 189/2018.” – a precizat Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, potrivit comunicatului oficial.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<