Avizele de protectie civila sunt solicitate prin certificatele de urbanism in vederea emiterii autorizatiilor de construire, pentru categoriile de constructii si amenajari pentru care este obligatorie realizarea adaposturilor de protectie civila.
Inspectoratele judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta emit avizele de protectie civila, dupa verificarea de conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice in vigoare a masurilor adoptate in documentatiile tehnice ale lucrarilor de constructii pentru realizarea adaposturilor de protectie civila sau punctelor de comandã.
Autorizatiile de protectie civila se emit de catre inspectoratele judetene si al municipiului
Bucuresti pentru situatii de urgenta, dupa efectuarea receptiei la terminarea lucrarilor, la darea in exploatare a constructiilor sau amenajarilor noi.
Prin autorizatiile de protectie civila se certifica, in urma verificarii documentelor si in teren, realizarea adaposturilor de protectie civila, conform reglementarilor specifice.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
250 Modele Fise de Post
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Procedura avizare și autorizare in domeniul protecției civile este urmatoarea:
- Persoanele fizice sau juridice intocmesc documentatia necesara obtinerii avizelor si autorizatiilor de protectie civila.
- Persoanele fizice sau juridice solicita in scris avizele si autorizatiile de protectie civila, prin completarea unei cereri-tip adresate direct inspectoratului pentru situatii de urgenta in a carei zona de competenta urmeaza sa fie realizata sau sunt amplasate constructiile sau amenajarile respective.
- Cererile, insotite de documentatia necesara obtinerii avizelor si autorizatiilor de protectie civila, se inregistreaza intr-un registru special, in ordinea primirii, asigurându-se evidenta si confidentialitatea continutului acestora.
Documentatia depusa pentru avizare sau autorizare se repartizeaza pentru solutionare specialistilor desemnati din inspectia de prevenire - structura de avizare-autorizare din cadrul inspectoratului judetean sau al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.
- In urma verificarii continutului documentatiei si, in cazul emiterii autorizatiilor de protectie civila, si a conditiilor din teren, specialistii desemnati intocmesc pentru fiecare situatie un referat cu concluziile rezultate si cu propunerile privind emiterea sau respingerea motivata a emiterii avizului sau autorizatiei.
- Referatele se verifica de catre seful structurii de avizare-autorizare, se vizeaza de catre adjunctul inspectorului-sef si se aproba de catre inspectorul-sef.
- Avizele si autorizatiile emise de inspectorate se semneaza de catre inspectorul-sef si se stampileaza cu stampila inspectoratului.
Daca documentatia prezentata este incompleta sau nu contine toate datele prevazute de lege, lipsurile constatate se comunica solicitantului prin adresa scrisa semnata de inspectorul-sef, cu aplicarea stampilei unitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.
In situatia in care documentatia se restituie solicitantului spre completare pe loc, se vor specifica data, numele si prenumele acestuia si semnatura de ridicare.
Termenul legal de emitere a avizelor de protectie civila este de maximum 15 zile de la data depunerii documentatiei complete.
Termenul legal de emitere a autorizatiilor de protectie civila este de maximum 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete.