Intrebare: Care sunt obligatiile angajatorului in evaluarea riscurilor si cum se finalizeaza aceasta?
Raspuns: Obligatiile angajatorului cu privire la evaluarea riscurilor
In conformitate cu Legea nr. 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are urmatoarele obligatii cu privire la evaluarea riscurilor:
1. Sa organizeze evaluarea riscurilor;
2. Sa participe la evaluarea riscului (sau prin reprezentantul sau legal) si sa puna in aplicare masurile de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
3. Sa selecteze persoana/persoanele care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lor;
4. Sa se consulte cu lucratorii si/sau reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
5. Sa se asigure ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor a fost realizata si prin consultarea lucratorilor si/sau reprezentantii lor;
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
6. Sa se asigure ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie luate pentru indepartarea acestora.
Cum se finalizeaza evaluarea
1. Se stabilste nivelul de risc global pe loc de munca/post de lucru/activitate;
2. Se stabileste ponderea factorilor de risc identificati dupa elementele sistemului de munca (metoda INPDCM);
3. Se intocmeste raportul final al evaluarii (concluzii);
4. in functie de nivelul de risc stabilit:
- nu se adopta nicio masura (riscurile nu sunt semnificative);
- se adopta masuri de imbunatatire a protectiei lucratorilor si masuri suplimentare pentru prevenirea aparitiei unui risc major (riscurile se afla in domeniul de acceptabilitate);
- se elimina riscurile sau se modifica sistemul de management al riscurilor (riscurile sunt inacceptabile).