Obligatia angajatorului in evaluarea riscurilor

06 Septembrie 2012
06 Septembrie 2012
evaluareobligatieangajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: Care sunt obligatiile angajatorului in evaluarea riscurilor si cum se finalizeaza aceasta?

Raspuns:  Obligatiile angajatorului cu privire la evaluarea riscurilor

In conformitate cu Legea nr. 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are urmatoarele obligatii cu privire la evaluarea riscurilor:
1. Sa organizeze evaluarea riscurilor;
2. Sa participe la evaluarea riscului (sau prin reprezentantul sau legal) si sa puna in aplicare masurile de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
3. Sa selecteze persoana/persoanele care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lor;
4. Sa se consulte cu lucratorii si/sau reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
5. Sa se asigure ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor a fost realizata si prin consultarea lucratorilor si/sau reprezentantii lor;
6. Sa se asigure ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie luate pentru indepartarea acestora.
 
Cum se finalizeaza evaluarea
 
1. Se stabilste nivelul de risc global pe loc de munca/post de lucru/activitate;
2. Se stabileste ponderea factorilor de risc identificati dupa elementele sistemului de munca (metoda INPDCM);
3. Se intocmeste raportul final al evaluarii (concluzii);
4. in functie de nivelul de risc stabilit:
- nu se adopta nicio masura (riscurile nu sunt semnificative);
- se adopta masuri de imbunatatire a protectiei lucratorilor si masuri suplimentare pentru prevenirea aparitiei unui risc major (riscurile se afla in domeniul de acceptabilitate);
- se elimina riscurile sau se modifica sistemul de management al riscurilor (riscurile sunt inacceptabile).

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]