Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Inadmisibilitatea modificarii CIM pe durata nedeterminata in CIM pe durata determinata

Codul munciidurata determinatadurata nedeterminata


Elementele unui contract individual de munca incheiat pe durata nedeterminata se pot modifica pe durata determinata astfel: modificarea functiei, salariului, normei pe durata determinata de 3 luni?

In cazul in care este posibil dupa cele 3 luni trebuie sa se incheie un act aditional in care sa se precizeze revenirea la situatia anterioara sau se revine de drept prin expirarea perioadei pentru care a fost incheiat actul aditional?


Solutie oferita de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Dispozitiile art. 17 alin. (5) din Codul muncii , republicat stabilesc ca orice modificare a elementelor esentiale ale contractului individual de munca, in timpul executarii acestuia, impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.

Elementele esentiale ale contractului individual de munca sunt:

a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

Rezulta, din dispozitiile legale citate, ca modificarea elementelor contractului individual de munca, inclusiv functia, poate interveni oricand, pe parcursul executarii lui.

Contractul individual de munca poate fi incheiat pentru o durata determinata numai in cazurile stabilite la art. 83 din Codul muncii :

a) inlocuirea unui salariat in cazul suspendarii contractului sau de munca, cu exceptia situatiei in care acel salariat participa la greva;
b) cresterea temporara a activitatii angajatorului;
c) desfasurarea unor activitati cu caracter sezonier;
d) in situatia in care este incheiat in temeiul unor dispozitii legale emise cu scopul de a favoriza temporar anumite categorii de persoane fara loc de munca;
e) angajarea unei persoane care, in termen de 5 ani de la data angajarii, indeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta;
f) ocuparea unei functii eligibile in cadrul organizatiilor sindicale, patronale sau al organizatiilor neguvernamentale, pe perioada mandatului;
g) angajarea pensionarilor care, in conditiile legii, pot cumula pensia cu salariul;
h) in alte cazuri prevazute expres de legi speciale ori pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, programe, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca incheiat la nivel national si/sau la nivel de ramura.

Toate aceste cazuri sunt justificate de temporalitatea locurilor de munca. In cazul contractelor individuale de munca incheiate pe durata nedeterminata salariatii desfasoara o munca cu caracter permanent.

Din acest punct de vedere un contract individual de munca incheiat pe durata nedeterminata nu poate fi modificat intr-un contract individual de munca incheiat pe durata determinata.

Contractul individual de munca incheiat pe durata nedeterminata poate inceta in cazurile expres si limitativ prevazute de Codul muncii . Ulterior unei astfel de incetari daca, la nivelul angajatorului se iveste unul dintre cazurile prevazute la 83 din Codul muncii , se poate incheia un contract individual de munca pe durata determinata.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciidurata determinatadurata nedeterminata

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 Iulie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Inadmisibilitatea modificarii CIM pe durata nedeterminata in CIM pe durata determinata Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


17-Iul-2012

buna ziua ,am o intrebare ,la ce trebuie sa fiu atenta adica sa cer in momentul trecerii contractului pe perioada nrdeterminata in una determinata ,pastrarea salariului sporului de vechime a primelor ? ca sa nu pierd nici un drept

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Fisa De Post Lipsa De La DosarIntrebare: Buna ziua, Ma confrunt cu o problema pe care nu stiu exact cum sa o gestionez.Sunt cativa angajati care nu au fisa de post inca de la inceputul contractului lor, ce as putea sa fac in acest sens? Mentionez ca la momentul acela nu eram angajata in companie.Sa fac fisa de post cu data din prezent bineinteles cu acordul lor? Multumesc de ajutor,
 

Raspuns: Faceti fisele de post dvs sau seful direct al persoanelor respective, retineti un exemplar la dosar ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]