Obiectivele de performanta

26 Iunie 2012
26 Iunie 2012
Codul munciiobiectivele de performantanecorespundere profesionala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trecerea la managementul prin obiective a atras si utilizarea unor forme contractuale specifice, cum este inserarea obiectivelor de performanta in cuprinsul asa-numitei clauze de obiectiv. Managementul prin obiective, care mai este denumit management pe baza de rezultate, presupune din partea angajatorului:

- Identificarea obiectivelor
- Planificarea activitatii
- Controlul desfasurarii acesteia
- Evaluarea performantelor.

Fara a intra in problematica managementului prin obiective, observam ca implementarea acestuia era dificila in conditiile in care legislatia nu permitea efectiv, in raport cu salariatii, utilizarea parghiilor necesare planificarii. Acesta era de fapt principalul repros adus legislatiei muncii anterioare: faptul ca instrumentele contractuale erau insuficient de flexibile, iar managerii nu reuseau, cu deosebire in conditiile crizei economice, adaptarea raporturilor de munca incheiate la realitatea economica.   

Obiectivele de performanta au urmatoarele caracteristici:

- au caracter individual. Ele sunt stabilite de catre angajator pentru fiecare salariat in parte, sau pentru o categorie restransa de salariati;

- in mod normal, ele nu se stabilesc prin Regulamentul intern (tocmai datorita faptului ca sunt orientate dupa salariat) ci se insereaza doar in contractul individual de munca;

- au caracter facultativ. Angajatorul are dreptul de a fixa obiectivele de performanta ale fiecarui salariat, nu si obligatia de a o face. De aceea, cand se refera la elementele obligatiei de informare, cuprinse in art. 17 alin. (3), Codul muncii face referire la lit. e) exclusiv la “criteriile de evaluare”;

- formeaza obiect al asa-numitei “clauze de obiectiv”, una dintre clauzele facultative ale contractului individual de munca care se negociaza in mod liber de catre parti.

Una dintre primele probleme care s-au ridicat in practica vizeaza intelesul art. 40 alin. (1) lit. f) din Codul muncii. Potrivit acestui text, angajatorul are dreptul sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora.
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]