1. Transpunerea masurilor corective stabilite pentru fiecare loc de munca evaluat, in planul de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii.
Masurile corective care sunt cuprinse in plan se pot imparti in doua mari categorii:
* masuri organizatorice, care vizeaza in special evitarea producerii de erori umane atât la executant (pozitii, metode de lucru, atitudini etc.) cât si in sarcina de munca (omisiuni, suprasolicitari etc.);
* masuri tehnice, care vizeaza in special echipamentele tehnice (in scopul asigurarii conditiilor minime de securitate), materialele utilizate (urmarind riscurile chimice, de incendiu sau de explozie) precum si conditiile legate de mediul de munca.
2. Aplicarea acestora in ordinea prioritatilor.
3. Monitorizarea si revizuirea masurilor de prevenire si protectie in vederea tinerii sub control a riscurilor.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
4. Implementarea masurilor de tinere sub control a riscurilor.
5. Revizuirea evaluarii pentru a vedea daca masurile luate sunt cele corespunzatoare.
Revizuirea periodica a evaluarii se realizeaza in functie de:
- Natura riscurilor;
- Gradul evolutiei probabile in desfasurarea activitatii;
- Incetarea valabilitatii evaluarii in cazul in care datele pe care se bazeaza nu mai sunt actuale;
- Masuri de prevenire si protectie necorespunzatoare sau insuficiente, constatare facuta dupa aparitia de noi informatii;
- Concluziile cercetarii unui accident de munca sau unui accident evitat in ultimul moment.
6. Inregistrarea evaluarii riscurilor. Ea poate fi utilizata pentru:
a. Monitorizare dupa evaluare;
b. Dovada prezentata autoritatilor in control;
c. Distribuirea tuturor celor interesati;
d. Revizuiri, atunci când se schimba conditiile de munca.