In vederea incheierii contractului individual de asigurare lucratorul independent trebuie sa prezinte la Casa Teritoriala de Pensii urmatoarele documente:
a) copia contractului / contractelor din care sa reiasa activitatea pe care o va desfasura in statul de ocupare.
b) copie dupa autorizatia pentru desfasurarea activitatii respective (conform Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent).
c) copia fisei de aptitudine (conform HG nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor) eliberata cu cel mult 30 zile inainte de solicitarea formularului E 101.
De asemenea, lucratorul independent trebuie sa comunice la CTP un cont in lei deschis la o banca din Romania pentru plata indemnizatiei de incapacitate de munca.
Pentru lucratorii independenti, eliberarea formularului E 101 RO / E 102 RO nu este conditionata de asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Accidentatul prezinta formularul E 101 RO / E 102 RO institutiei de la locul de sedere/resedinta din statul membru in care isi desfasoara activitatea in vederea intocmiri formularului E 107.
Institutia de la locul de sedere/resedinta din statul membru in care isi desfasoara activitatea accidentatul transmite catre CNPAS – DGAMBP formularul E 107 in 2 exemplare insotit de FIAM sau alte documente care sa ateste caracterul de munca al accidentului.
CNPAS - DGAMBP, in baza CNP al lucratorului independent solicita Directiei comunicare si relatii internationale informatii scrise cu privire la statutul acestuia/sau, in raport cu formularele E 101 RO si E 102 RO in vederea identificarii domiciliului.
CNPAS – DGAMBP transmite catre Casa Teritoriala de Pensii unde lucratorul independent isi are domiciliul documentele primite.
Casa Teritoriala de Pensii verifica urmatoarele:
- existenta contractului individual de asigurare;
- valabilitatea contractului individual de asigurare (plata la zi a contributiei);
- daca accidentul s-a produs in timpul desfasurarii activitatilor din contractele incheiate de accidentat in statul de ocupare pentru care este asigurat;
- daca activitatea pe care o executa in momentul producerii accidentului este cea pentru care a primit autorizatia de desfasurare a activitatii independente.
Casa Teritoriala de Pensii completeaza in baza de date un FIAM pe baza FIAM extern sau a documentelor care atesta caracterul de munca al accidentului. Apoi transmite catre CNPAS - DGAMBP un exemplar de formular E 107 completat partea B si formularul E 123 RO.
CNPAS - DGAMBP transmite institutiei de la locul de sedere/resedinta din statul membru in care isi desfasoara activitatea lucratorul independent un exemplar de formular E 107 si formularul E 123 RO.
CNPAS - DGAMBP primeste de la institutia de la locul de sedere/resedinta din statul membru in care isi desfasoara activitatea lucratorul independent formularele E 115, E 116, E 118, E 125 si facturile aferente serviciilor medicale acordate.
CNPAS - DGAMBP transmite catre CTP formularele E 115, E 116, E 118, E 125 si facturile aferente serviciilor medicale acordate.
Formularele E 115 si E 116 se primesc ori de cate ori se prelungeste perioada de incapacitate de munca.
In cazul in care sunt necesare informatii suplimentare CTP intocmeste un formular E 001 RO pe care-l trimite institutiei de la locul de sedere/resedinta prin intermediul CNPAS – DGAMBP.
In cazul primirii unui formular E 116 din care reiese ca incapacitatea de munca nu se datoreaza accidentului de munca, CTP intocmeste formularul E 118 RO (prin care notifica nerecunoasterea incapacitatii de munca) si il transmite catre institutia de la locul de sedere/resedinta, prin intermediul CNPAS - DGAMBP.
Formularele E 116, si E 125 impreuna cu facturile aferente serviciilor medicale acordate vor fi verificate de catre medicul expert al CTP, care-si va da acordul ca prestatiile sunt legate de accident intocmind un referat de avizare, conform anexei nr. 2 din Instructiunile nr. 616/2005 privind aplicarea Normelor metodologice ale Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Casa Teritoriala de Pensii efectueaza platile catre institutia de la locul de sedere/resedinta conform documentelor mai sus prezentate.
Casa Teritoriala de Pensii calculeaza si vireaza in contul comunicat de asigurat indemnizatia pentru incapacitate de munca solicitata prin formularul E 115 si transmite E 117 la CNPAS - DGAMBP cu pct. 5.1. bifat (casuta care mentioneaza ca plata indemnizatiei pentru incapacitate de munca se acorda „prin grija noastra”).
CNPAS - DGAMBP transmite formularul E 117 institutiei de la locul de sedere/resedinta .
In cazul in care accidentatul nu este asigurat pentru accidente de munca si boli profesionale sau accidentul nu are caracter de munca CTP completeaza formularul E 107 partea B si transmite un exemplar la CNPAS- DGAMBP.
CNPAS - DGAMBP notifica institutia de la locul de sedere/resedinta prin formularul E 107 ca accidentatul nu este asigurat pentru accidente de munca si boli profesionale.
Circuitul formularelor in vederea acordarii prestatiilor in natura si in bani in caz de boala profesionala confirmata este acelasi cu cel de la art.24.
Circuitul documentelor in vederea acordarii compensatiei pentru atingerea integritatii si a despagubirii de deces ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale pentru lucratorii independenti romani care isi desfasoara activitatea in alt stat membru este acelasi ca la art. 20 si 21 din prezentele instructiuni.