Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

ITM-ul si dosarul SSM: 70 de acte obligatorii la orice control

controlITMSSM

 
Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (1) din HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG 37/2010, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
 
Continutul mimin al dosarului personal al salariatului este prevazut in dispozitiile alin. (2) din acelasi articol. Astfel, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
 
In privinta actelor specifice activitatii privind sanatatea si securitatea in munca mentionam si fisele de instruire la angajare si cele periodice ale salariatior.
 
Daca in unitate aveti salariate gravide, care au nascut recent sau care alapteaza veti avea in vedere si protectia acestora la locul de munca, cu intocmirea documentelor necesare in acest caz.

Tot din mentiunile facute de inspectoratele teritoriale de munca aflam ca din punct de vedere al sanatatii si securitatii in munca, in functie de activitatea desfasurata in cadrul societatii, in cazul unui control efectuat de catre inspectorii de munca vi se pot solicita urmatoarele:
1. Certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului cu anexele aferente;

2. Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;

3. Decizii interne pentru:
- personalul cu atributii in domeniul SSM
- componenta serviciului de SSM
- conducatorii locurilor de munca;
- personalul cu responsabilitati conform NSSM (ex. manipulare depozitare recipiente cu oxigen; deservire instalatii aer comprimat).

4. Documentele Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca (CSSM):
- decizia de infiintare;
- raportul anual al conducatorului unitatii in CSSM cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca;
- raportul medicului care asigura supravegherea starii de sanatate a salariatilor;
- planul anual de masuri in domeniul SSM si fondul de cheltuieli necesar
- programul de activitate al serviciului de SSM

5. Evaluarea riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca;

6. Dosarul medical individual;

7. Fisa de aptitudini;

8. Inscrierea in fisa de instructaj Apt pentru lucru la inaltime;

9. Foaia de parcurs;
10. Raport de sedinta siguranta circulatiei;
11. Nota de comanda reparatii;
12. Programe de instruire, testare pe meserii sau activitati;
13. Masuri tehnico oarganizatorice de prevenire, alarmare, intreventie, evacuare si prim ajutor;
14. Tematici de instruire;
15. Diploma de absolvire a cursurilor de protectia muncii
16. Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunostintelor in procesul de instruire;
17. Fisele individuale de instructaj de protectia muncii
18. Procese verbale care sa ateste modul de efectuare a instructajului periodic;
19. Foaie de prezenta;
20. Normativul intern de acordare a echipamentelor individuale de protectie (EIP) si de lucru (EIL), corespunzator riscurilor activitatii;
21. Certificate de conformitate pentru EIP si EIL;
22. Fise de magazie pentru dotarea cu EIP;
23. Documentele care sa ateste ca ET utilizate in cadrul unitatii sunt certificate de organismele competente, potrivit legii;
24. Registre de supraveghere a parametrilor tehnologici a instalatiilor in functiune
25. Contractul colectiv de munca intocmit la nivelul unitatii (clauzele referitoare la protectia muncii la timpul de munca, regimul pauzelor, munca in schimburi si intensitatea acesteia);
26. Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul Intern;
27. Masuri tehnice si/sau organizatorice luate pentru protectia impotriva electrocutarii prin atingere directa si indirecta;
28. Buletine de verificari PRAM;
29. Determinarile de noxe, in cazul unitatilor cu tehnologii care degaja noxe chimice ( in vederea stabilirii masurilor specifice de protectie a muncii);
30. Determinarea limitelor de zgomot la locurile de munca (daca sunt sub cele maxim admise pentru protectia neuropsihica si psihosenzoriala a executantilor);
31. Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protectia muncii corespunzator conditiilor in care se desfasoara activitatea la locurile de munca;
32. Autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii pentru salariatii care exercita meserii ce trebuie autorizate;
33. Evidenta locurilor de munca cu conditii deosebite: vatamatoare, grele si periculoase;
34. Certificate medicale cu diagnostic accident;
35. Implementare noilor prescriptii minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate in munca;
36. Documentul privind protectia la explozie si evaluarea riscurilor de explozie;
37. Buletine de verificare metrologica a AMCurilor din dotare;
38. Verificarile ISCIR;
39. Fisa postului;
40. Permisul de lucru cu foc;
41. Permis gass free, in situatiile de lucrari in spatii inchise unde exista pericol de explozie;
42. Documentul privind protectia la explozie;
43. Autorizatie de lucru in zone Ex;
44. Proiect de zonare Ex si clasificarea ariilor periculoase;
45. Plan tehnic de exploatare;
46. Registrul de evidenta a elementelor pentru legare a sarcinilor, dupa caz;
47. Registrul cu orele de functionare a echipamentelor tehnice (ET) (ex.compresoare)
48. Programul de revizii si reparatii a ET din dotare;
49. Plan de evacuare in caz de urgenta;
50. Registre de evidenta a accidentatilor in munca;
51. Registre de evidenta a accidentelor usoare;
52. Registre de evidenta a incidentelor periculoase;
53. Registre de evidenta a imbolnavirilor profesionale;
54. Raportare semestriala a accidentelor de munca;
55. Registrul de serviciu la bordul navelor;
56. Registrul pentru substante toxice;
57. Registrul de evidenta a materialelor explozive;
58. Formular comanda si indeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explosive;
59. Cartea tehnica a utilajului;
60. Instructiuni de lucru;
61. Proces verbal de punere in functiune a schelei;
62. Conventiile de lucru;
63. Proiectele de executie a constructurilor, ET;
64. Masurile preventive si metodele de lucru stabilite de angajator;
65. Proces verbal de control propriu din punct de vedere al protectiei muncii;
66. Materiale necesare informarii si educarii angajatilor;
67. Fisele tehnice de securitate pentru substante toxice;
68. Contractele de lucrari;
69. Modul de acorare a materialelor igienico sanitare;
70. Fisa de expunere la riscuri profesionale;
71. Evidenta nominala a angajatilor cu handicap si a celor cu varsta sub 18 ani;
72. Dosare de cercetare a accidentelor cu ITM;
73. Registrul unic de control.
Alaturi de mentiunile anterior facute, avand in vedere practicile diferite ale inspectorilor de munca, sfatul nostru este sa va informati asupra exigentelor inspectoratului teritorial de munca de care apartineti.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
controlITMSSM

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Februarie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


ITM-ul si dosarul SSM: 70 de acte obligatorii la orice control Nota: 4.26 din 5 - 31 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


06-Iun-2012

in toate sectoarele unde se tiparesc si leaga carti sporul de toxicitate sa fie de 25 &

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Mod calcul zile suspendate pentru somaj tehnicIntrebare: Cum se calculeaza numarul de zile de suspendare a contractului de munca pentru care se solicita decontarea sumei prevazute de art. I alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 (41,5% din salariul de baza brut)? Mentionez ca angajatii au intrat in somaj tehnic din luna aprilie dar pe mai multe perioade (06.04.2020 - 13.04.2020=8 zile; 15.04.2020-22.04.2020=8 zile; 27.04.2020-30.04.2020=4 zile) Am intrebat la AJOFM si dumnealor sustin ca nu se numara prima si ultima zi de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Mod calcul indemnizatie concediu de odihna in cazul micsorarii salariuluiIntrebare: Avem un salariat care pleaca din societate la data de 30.06.2020. A avut incheiat contract de munca cu timp partial 4 ore/zi – 1.200 ron salariu brut (angajare an 2016) insa in perioada aprilie-iunie 2020 conform unui act aditional, timpul de lucru s-a stabilit la 1 ora/zi cu salariul de baza 300 ron/luna. Are 58 de zile de concediu de odihna neefectuate (anii 2017-2020). Va rugam sa ne spuneti care este calculul corect privind compensarea zilelor de concediu de odihna neefectuate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]