La jumatatea saptamanii in curs, Guvernul a adoptat Hotararea de infiintare a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, urmand sa fie puse in derulare nenumarate proiecte aflate momentan in asteptare.
"Ministerul Economiei va functiona de-acum ca un tot coerent si unitar pentru a-si atinge cele patru mari obiective. Nu va mai fi o contopire a trei ministere (Ministerul Economiei, Ministerul Mediului de Afaceri, Comertului si Antreprenoriatului si Ministerul Turismului). Avem oameni profesionisti si dedicati reformei, care vor debloca rapid toate dosarele. Pana acum am functionat impletit cu Ministerul Energiei. Doi ministri, un singur aparat de lucru. Acum ca avem Hotararea de Guvern pentru infiintarea ministerului si avem si bugetul aprobat, se vor debloca foarte multe lucruri, inclusiv platile pentru Masura 2 - capital de lucru, unul dintre cele mai importante ajutoare pentru mediul de afaceri, greu incercat de masurile de combatere a pandemiei", a declarat ministrul Economiei, Claudiu Nasui, potrivit Agerpres.
Potrivit aceleiasi surse, noul minister va avea la baza patru mari directii: debirocratizare, reforma companiilor de stat, scheme de ajutor de stat si promovarea economiei si a turismului.
De asemenea, noul buget, arata aceeasi sursa, este aproape dublu fata de anul trecut, creditele bugetare aprobate totalizand 6,6 miliarde de lei. Circa 92% din acest buget reprezinta ajutoare acordate sectorului privat, afectat de masurile impuse de stat pentru controlul pandemiei COVID 19.
In ce priveste obiectivul de debirocratizare si, implicit, usurarea relatiei stat - mediu privat, de aceasta misiune se va ocupa secretarul de stat Valentina Saygo. Subiectele de care se ocupa in prezent sunt urmatoarele: simplificarea legislatiei pentru infiintarea de intreprinderi, analiza de risc la securitate fizica, obligatiile declarative fata de ORDA, relatia mediului de afaceri cu statul si cu bancile, legislatia privind spalarea banilor si obligatiile fata de ONPCSB, informeaza Agerpres.
De asemenea, secretarul de stat Simona Fatu se va ocupa de reforma companiilor din subordinea Ministerului Economiei. Una dintre prioritatile ministerului va fi aceasta reforma. Din cele 37 de companii cate are Ministerul Economiei, 28 au probleme mari (faliment, insolventa, pierderi si datorii semnificative).
Secretarul de stat Daniela Nicolescu va avea in coordonare activitatile legate de industria de aparare si aspectele ce tin de administrarea resurselor minerale neenergetice.
Secretarul de stat Paul Ene se va ocupa de instrumentele financiare pentru sustinerea mediului privat prin fonduri europene. Totodata, transmite sursa amintita, va avea pe lista de sarcini si sustinerea turismului prin imputernicirea mediului privat si local. Totodata, va reforma si modul in care se face promovarea economiei in ansamblul ei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Modificare sediu social. Revisal. Locul de munca al salariatilorIntrebare: As dori sa stiu ce implica pentru angajatii unei societati modificarea de sediu social/ schimbare adresa de sediu in acelasi judet, insa in alta localitate., dpdv legal: modificari la contractele de munca, Revisal, ITM, etc. De asemenea, in cazul in care vor fi angajati care refuza din motive personale semnarea actului aditional de mutare a activitatii, care sunt modalitatile de incetare a contractului de munca. Demisie? Desfintare de post/ concediere individuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Acordare tichete de masa. ConditiiIntrebare: Suntem o pizzerie-restaurant cu peste 100 de angajati. Avem personal cu norma intreaga si cu timp partial, in ambele cazuri cu o repartizare inegala a numarului de ore de lucru /zi. In contractul de munca avem pentru toti angajatii formularea urmatoare : Acordarea tichetelor de masa, anume un tichet la una zi lucratoare(exceptie in zilele de concediu medical, concediu de odihna, zile invoite). Ne intereseaza mai multe aspecte legate de acordarea tichetelor de masa. - Se pot acorda tichete de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<