5 probleme majore la locul de munca si cum sa le rezolvati

Ioana Pavel
Ioana Pavel
24 Decembrie 2021
24 Decembrie 2021
Ioana Pavel
Ioana Pavel
5 probleme la locul de muncadezvoltare profesionalacalificare
5 probleme majore la locul de munca si cum sa le rezolvati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Angajatorii se confrunta adesea cu nenumarate probleme care tin de legislatia in vigoare, insa exista si aspecte aferente resurselor umane, fiind uneori situatii care ajung la urechile angajatorilor cand deja e mult prea tarziu, fie ca vorbim de un proiect pierdut, de profituri reduse sau de un angajat valoros care isi da demisia.
 
Sa vedem, asadar, care sunt unele dintre cele mai frecvente probleme regasite in cadrul firmelor, indiferent ca vorbim de societati mici, mijlocii sau companii mari. 
 
1. Angajatii nu mentin un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala. 
 
La prima vedere, suntem tentati sa spunem ca acest lucru nu tine de angajator, insa este o abordare eronata care aduce doar pierderi. Angajatorul trebuie sa traseze linii clare intre orele de munca si cele din timpul liber, sa stabileasca reguli concise privind orele suplimentare si incheierea programului de munca.
 
2. Angajatii nu sunt motivati si nu lucreaza la capacitate maxima. 
 
Munca e bratara de aur daca ne place ceea ce facem si daca alegem sa dam tot ce-i mai bun, daca lucram constient, responsabil si in mod dedicat. Un angajator care nu isi motiveaza angajatii, care nu stie ce anume ar creste motivatia la locul de munca si care sunt acele stimulente care conteaza cel mai mult pentru angajati nu are decat de pierdut. Un sondaj intern in acest sens poate fi de mare folos. Rezultatele pot arata ca programul flexibil conteaza cel mai mult, un bonus la final de an, feedback constructiv luna de luna, posibilitatea de a avansa, traininguri oferite de companie etc. Dar trebuie sa ii intrebati pentru a sti ce aveti de facut mai departe. 
 
 
 
3. Un program prea strict.
 
In contextul in care mai multe tari europene isi propun sa testeze saptamana de lucru de 4 zile sau apeleaza din ce in ce mai mult la programul flexibil de munca si la munca de acasa, este contraproductiv si total opus curentului general sa tineti cu dintii de un program fix de 8 ore care nu va garanteaza nici calitatea si nici productivitatea muncii. Oferiti angajatilor mai multa libertate si flexibilitatea in rezolvarea sarcinilor de lucru, dandu-le sansa sa fie responsabili de organizarea propriului program de lucru. Veti fi surprinsi sa constatati cat de mult creste productivitatea la locul de munca.
 
 
4. Angajatii nu sunt calificati pe masura nevoilor firmei
 
Multe dintre societati considera ca merita sa angajeze oameni care vor invata din mers, vor recupera cunostintele-lipsa invatand de la colegi si prin practica la locul de munca. Adevarul e insa ca e important sa oferiti traininguri si dezvoltare continua sau sa angajati de la bun inceput angajati calificati pe deplin pentru jobul disponibil. Chiar si in al doilea caz, dezvoltarea profesionala continua si oportunitatile de crestere trebuie sa existe.
 
5. Nu le oferiti sansa de a schimba locul de munca in firma sau departamentul
 
Mobilitatea in interiorul firmei e un aspect important. S-a dovedit ca, in cele mai multe cazuri, mutarea dintr-un departament in altul, cu posibilitatea de a invata lucruri noi, echivaleaza cu o promovare pentru multi angajati, chiar daca salariile raman la fel. Insa este importanta tocmai sansa de a creste profesional, de a dobandi mai multa experienta in cadrul aceleiasi companii, aspecte care ofera in cele din urma si sansa unor salarii mai mari. 
 
Nu uitati, ca bonus, de aspectele care tin de conflictele de la locul de munca sau de o atmosfera tensionata din cauza unor angajati care perturba bunul mers al lucrurilor. Identificati in timp util astfel de situatii si asigurati-va ca este pastrata o atmosfera in care conflictul nu isi are locul. Sanctionati in mod corect de la bun inceput orice abateri si apelati la HR si liderii de echipa pentru a va asigura ca in companie domneste pacea.

 
 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]