De ce este important feedback-ul atunci cand demisionezi

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
07 Ianuarie 2022
07 Ianuarie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
demisiecerere de demisieincheiere colaborare
De ce este important feedback-ul atunci cand demisionezi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Feedback-ul este un instrument extrem de important in cadrul unei colaborari de munca, indiferent de pozitia ocupata in cadrul companiei sau de firma la care esti angajat. Actiunea de a oferi si de a primi feedback s-a transformat intr-un proces din ce in ce mai uzitat in cadrul companiilor, fiind considerat o metoda de evolutie si dezvoltare profesionala.

Este de la sine inteles ca progresul necesita schimbare, iar pentru ca aceasta sa aiba loc, angajatul trebuie sa-si cunoasca punctele forte si punctele slabe, sectoarele in care este performant, dar si cele care mai necesita imbunatatiri. Daca firmele obisnuiesc sa ofere constant feedback pe parcursul unei colaborari, motivele pentru care feedback-ul este important atunci cand interactiunea dintre angajat si angajator ia sfarsit sunt la fel de serioase.

Ce este demisia si cum este reglementata ea in Codul Muncii?

Conform Codului Muncii, „prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz”. Angajatul trebuie sa instiinteze angajatorul printr-o cerere de demisie pe care acesta este obligat sa o inregistreze. Cu alte cuvinte, angajatorul nu poate sa refuze demisia angajatului, iar acesta nu este nevoit sa-si motiveze dorinta de a inceta colaborarea.

Desi poate fi o etapa dificila, demisia este bine reglementata de Codul Muncii si reprezinta, de cele mai multe ori, un indicator de crestere profesionala pentru angajat. Pentru a nu leza compania angajatoare, angajatul este obligat sa respecte termenul de preaviz, timp in care firma poate sa gaseasca un inlocuitor pentru postul care va ramane vacant. Acesta este de cel mult 20 de zile lucratoare pentru functiile de executie si de maxim 45 de zile lucratoare pentru posturile de conducere.

De ce este important sa oferi si sa soliciti feedback la incheierea colaborarii cu angajatorul?

Dupa cum afirmam in randurile de mai sus, feedback-ul este un instrument valoros pentru o dezvoltare constanta din punct de vedere profesional, atat pentru angajat, cat si pentru angajator. 

Feedback-ul nu trebuie oferit in cadrul cererii de demisie sau in timpul informarii angajatorului cu privire la plecarea din companie, ci este indicat ca pentru astfel de sesiuni sa se solicite o intalnire separata, motivata de faptul ca aceasta poata sa aiba un caracter constructiv pentru fiecare dintre parti.

Ce reguli trebuie sa respecti atunci cand oferi feedback angajatorului la finalul colaborarii?

Feedback-ul trebuie utilizat ca un instrument profesionist de a oferi recomandari si de a da sansa companiei sa imbunatateasca anumite lucruri. Nu este o modalitate prin care sa faci reprosuri sau sa-ti arati nemultumirea, indiferent care au fost motivele pentru care ai decis sa demisionezi.

  • Mentioneaza atat aspectele negative, cat si pe cele pozitive

Pentru a construi un feedback constructiv si util, este important sa aduci in discutie nu doar punctele slabe ale companiei sau ale postului ocupat, ci si pe cele tari. Astfel, angajatorul va sti unde este necesar sa aduca schimbari, dar si unde lucrurile functioneaza bine pentru moment.

  • Argumenteaza si ofera exemple pentru a nu duce discutia intr-o zona de ambiguitate

Fiecare aspect discutat trebuie sa se bazeze pe experienta ta ca angajat si trebuie sa faca referire la parcursul tau in firma. Spre exemplu, ar fi util sa spui: „Legat de programul in care trebuia sa emit facturi, consider ca este destul de dificil de folosit si incetineste intregul proces. Sugerez achizitionarea unui alt program sau simplificarea acestuia, daca este posibil.”

  • Lasa compania sa stie ca a avut un impact pozitiv in viata ta profesionala

Schimbarea locului de munca este un semn al evolutiei. Totusi, fiecare companie marcheaza parcursul profesional al unui angajat si aduce o contributie la performantele acestuia. Indiferent care a fost lectia pe care ai invatat-o de la firma respectiva, nu uita sa mentionezi angajatorului care au fost lucrurile cu care a contribuit la dezvoltarea ta profesionala. Poate ca aceste aspecte il vor ajuta in relatia cu ceilalti angajati.

Scrisoarea de recomandare sau feedback-ul din partea angajatorului

In cazul in care ai nevoie de o scrisoare de recomandare, este important sa-i comunici managerului functia pentru care candidezi sau pe care o vei ocupa, dar si alte detalii relevante. In acest fel, acesta va sti pe ce ar trebui sa puna accentul si ce informatii sa sublinieze pentru a-ti fi cu adevarat de ajutor.

Daca nu ai nevoie de o scrisoare de recomandare, este indicat, totusi, sa soliciti un feedback referitor la colaborarea avuta. Pentru a fi performant si pentru a progresa, este important sa stii ce trebuie sa imbunatatesti si care sunt aspectele carora trebuie sa le acorzi mai multa atentie, fie ca este vorba despre punctualitate, munca in echipa sau altele.

Desi plecarea unui angajat este un moment dificil, acesta poate fi transformat intr-o etapa constructiva din viata companiei. Motivul pentru care feedback-ul trebuie utilizat la incheierea unei colaborari este acela ca, pentru fiecare dintre cele doua parti, va exista intotdeauna loc pentru progres si dezvoltare.

Sursa foto: shutterstock

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]