Cei care au renuntat la Pilonul II ar putea reveni in sistem

Isabela Alexe
Isabela Alexe
17 Decembrie 2019
17 Decembrie 2019
Isabela Alexe
Isabela Alexe
pilonul iipensiicontributii pilonul IIoug 114/2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In urma negocierilor privind corectarea prevederilor din OUG 114/2018, Ionel Danca, seful Cancelariei Guvernului PNL, precum si Claudiu Nasui, parlamentar USR, au anuntat ca cei peste 500 de romani care au ales sa nu mai contribuie la Pilonul II, iar viitoarele contributii sa se vireze exclusiv catre sistemul public de pensii (Pilonul I), ar putea in curand sa aiba sansa de a reveni asupra deciziei lor, daca vor dori acest lucru. 
 
Guvernul Orban a dezbatut in sedinta de vineri un proiect de lege care vizeaza modificarea unor prevederi ale OUG 114 care au afectat semnificativ functionarea fondurilor de pensii din Pilonul II, aminteste HotNews.ro. Astfel, acele masurile luate in calcul de acest act normativ, la o prima lectura, au fost anuntate la finalul sedintei de Guvern de catre Ionel Danca, seful Cancelariei Guvernului PNL.
 
"Sunt patru conditii esentiale care au afectat grav functionarea fondurilor de administrare a Pilonului II de pensii si, prin proiectul de lege dezbatut in sedinta de guvern din aceasta seara, aceste prevederi se modifica radical, respectiv:
 
1. Cerinta de majorare suplimentara a capitalului pentru administratorii fondurilor de pensii private se abroga si se revine la conditia din Legea 411 din 2004, care cerea constituirea unui capital de patru milioane de euro la deschiderea unui fond de administrare a pensiilor private.
 
2. In ceea ce priveste optionalitatea contribuabililor intre Pilonul I si Pilonul II de pensii, dat fiind faptul ca aceasta nu a functionat in realitate, numarul celor care au facut o astfel de alegere este infim, aceasta prevedere se abroga de asemenea.

Cititi si Ce se mai anuleaza din prevederile OUG 114/2018?
 
3. Sunt doua prevederi legate de comisioanele de administrare, care se modifica, respectiv: comisionul de administrare de pana la 1% din valoarea contributiilor virate la Pilonul II de pensii, deci vorbim de comisionul de administrare legat de contributiile care se vireaza si care era de pana la 1%, se diminueaza la 0,5%, iar, din acesti 0,5%, 0,1 puncte procentuale reprezinta comisionul pe care il incaseaza Casa Nationala de Pensii, spre deosebire de 0,5 puncte procentuale, asa cum era prevazut in Ordonanta 114; si, de asemenea, taxarea activitatii de administrare a fondurilor de pensii private de catre ASF se limiteaza la 10% din costurile de administrare a acestor fonduri.

Practic, incerc sa explic cat mai simplu: 1% comision de administrare statul se reduce la 0,5%, din acel 1% nu se mai duce 0,5% la Casa de Pensii, ci doar 0,1 puncte procentuale, iar din ceea ce ramane - 0,4 puncte procentuale - ASF-ul are dreptul sa incaseze maxim 10% din 0,4 puncte procentuale, ceea ce este, consideram noi, suficient ca taxa perceputa de ASF. Prin aceasta formula castiga, pe de o parte, contribuabilii, pentru ca acel comision redus de la 1% la 0,5% inseamna mai mult pentru contribuabili ca si contributie in Pilonul II de pensii, castiga si fondurile de administrare a pilonului de pensii, pentru ca se majoreaza, se reduce comisionul acela pe care il percepea Casa Nationala de Pensii - de la 0,5 la 0,1 puncte procentuale.
 
4. In fine, comisionul de administrare al fondurilor de pensii aplicat ca deducere din valoarea activelor nete pe care le administreaza, ramane formula de calcul prevazuta in Ordonanta 116, care ia in considerare nivelul rentabilitatii raportat la rata inflatiei, si se modifica perioada de calcul a rentabilitatii; respectiv, in Ordonanta 114 rentabilitatea era calculata la o perioada de 24 de luni, potrivit noului proiect de lege rata rentabilitatii se calculeaza la o perioada de 60 de luni, respectiv cinci ani, conform recomandarilor internationale, recomandarilor OECD, care calculeaza rentabilitatea unui pilon de pensii administrat privat la o perioada intre 5 si 10 ani.", a spus Danca, citat de HotNews.ro.
 
Referitor la acele persoane care au optat sa nu mai contribuie la Pilonul II, cel mai probabil va exista o perioada de tranzitie in care, daca vor dori, aceste persoane vor putea sa revina la Pilonul II. Decizia luata in acest an de a se transfera la Pilonul I este valabila.
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]