Ce trebuie sa faceti dvs., in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?
Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa in mod special pentru particularitatile activitatii Departamentului de Resurse Umane - GDPR pentru managerii HR >>>
"Care sunt documentele care arata aplicarea corecta a prevederilor Regulamentului in cadrul Departamentului Resurse Umane si Contabilitate (de exemplu, in cazul salariatului care are copil si care solicita aplicarea deducerii personale, ce documente trebuie sa ceara si sa faca angajatorul?)", se intreba cineva in cadrul PortalProtectiaDatelor.ro.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Raspunsul specialistilor:
Este demn de mentionat ca, pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la platitorul de venituri din salarii o declaratie pe propria raspundere, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
- datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
Declaratia pe propria raspundere a persoanei aflate in intretinere, cu exceptia copilului minor, trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a persoanei aflate in intretinere, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- datele de identificare a contribuabilului care beneficiaza de deducerea personala corespunzatoare, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- acordul persoanei intretinute ca intretinatorul sa o preia in intretinere;
- nivelul si natura venitului persoanei aflate in intretinere, inclusiv mentiunea privind suprafetele de teren agricol si silvic detinute, precum si declaratia cu privire la desfasurarea de activitati agricole, silvicultura si/sau piscicultura;
- angajarea persoanei aflate in intretinere de a comunica persoanei care contribuie la intretinerea sa orice modificari in situatia venitului realizat.
Declaratiile pe propria raspundere depuse in vederea acordarii de deduceri personale nu se emit ca formulare tipizate.
Contribuabilul va prezenta platitorului de venituri din salarii documentele justificative care sa ateste persoanele aflate in intretinere, cum sunt: certificatul de casatorie, certificatele de nastere ale copiilor, adeverinta de venit a persoanei intretinute sau declaratia pe propria raspundere si altele. Documentele vor fi prezentate in original si in copie, platitorul de venituri din salarii pastrand copia dupa ce verifica conformitatea cu originalul.
Date fiind aceste circumstante, angajatorul fie pastreaza copia documentului, fie scaneaza documentul si il pastreaza arhivat in conditiile reglementate in Regulamentul intern cu privire la protectia datelor personale.
Sursa: PortalProtectiaDatelor