legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

GDPR 2018: cum se pastreaza documentele, conform regulamentului privind protectia datelor

Mara Dobrin
Mara Dobrin
30 Mai 2018
30 Mai 2018
Mara Dobrin
Mara Dobrin
gdpr 2018documente date personaleregulament privind protectia datelor cu caracter personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca in data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul privind protectia datelor, care spune ca informatiile pe care le detineti, ca angajatori sau manageri HR (nume, adresa, adresa de e-mail, telefon, CNP, date privind starea lor de sanatate sau convingerile politice etc.) sunt informatii CONFIDENTIALE si nu pot circula liber.

Acestea trebuie protejate, iar responsabilitatea protejarii lor revine in intregime firmei.

 Regulamentul se aplica tuturor companiilor care prelucreaza date cu caracter personal...vezi mai multe despre GDPR pentru HR aici >>>


Iata ce se intreba cineva pe PortalProtectiaDatelor.ro: "Ne puteti comunica o lista general valabila pentru majoritatea firmelor cu documente care trebuie intocmite in conformitate cu GDPR si o lista cu masuri de punere in aplicare?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Intreaga activitate a operatorului ar trebui sa fie atent procedurata, cu integrare atenta a dispozitiilor privind protectia datelor in procedurile de lucru existente sau chiar intocmirea de proceduri noi, acolo unde nu exista.

Verificarea procedurilor existente depinde de efectuarea auditului care se finalizeaza printr-un raport ce asigura o imagine de ansamblu asupra situatiei operatorului de date cu caracter personal.

Numai dupa efectuarea unui asemenea audit operatorii vor putea sti concret care sunt pasii de urmat pentru finalizarea procedurilor si vor putea estima cu precizie durata si costurile. In ceea ce priveste punerea la dispozitie a listei cu masuri, acest lucru excede cadrului intrebarilor si raspunsurilor, insa va putem recomanda avocati specializati.

Lista documentelor poate depasi cu usurinta 20 si nu poate fi mai mica de 10.

Documentele care contin date personale ar trebui sa fie depozitate si accesate sub autoritatea Serviciului Resurse Umane. In vederea respectarii principiului reducerii prelucrarii datelor cu caracter personal si pentru a restrange accesul persoanelor la datele cu caracter personal, certificatele de nastere ale copiilor salariatilor ar trebui depozitate sub cheie sub autoritatea Sefului de Serviciu...citeste mai multe pe PortalProtectiaDatelor >>>





NOUTATI din Legislatie muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei!


Noile prevederi au in vedere reincadrarea fiscala
a diurnei si declararea acestea in D 112!

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea
Diurna legala in Romania si in strainatate!

BONUS: 37 de studii de caz privind acordarea diurnei in situatii controversate, insotite de solutiile specialistilor

Vedeti AICI modificarile explicate >>


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]