Proiectul de lege precizeaza ca se pot presta activitati cu caracter ocazional in urmatoarele domenii: activitati gospodaresti, agricultura, vanatoare si pescuit, silvicultura si exploatari forestiere, piscicultura si acvacultura, pomicultura, spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, activitati cu caracter cultural. Beneficiar al lucrarilor este, potrivit noilor reglementari, persoana juridica pentru care zilierul executa activitati cu caracter ocazional. Prin acordul partilor si beneficiarii persoane fizice pot conveni cu zilierii aplicarea prevederilor acestei legi.
Beneficiarul va tine evidenta zilierilor intr-un registru de evidenta, iar zilierul va avea un carnet, care va tine loc de contract. Eliberarea carnetului de zilier se va face de catre primaria in a carei circumscriptie teritoriala urmeaza sa se desfasoare activitatea sau in care isi are domiciliul, la solicitarea beneficiarului sau a zilierului. Beneficiarul lucrarii va avea obligatia sa achizitioneze de la primarie timbrul aferent remuneratiei convenite cu zilierul.
„Avem impozit de 16%, un impozit pe venit care se retine de beneficiarul activitatii. (...) Iar, ca noutate, introducerea unui timbru emis de Ministerul de Finante, timbru care contine in costul lui acest impozit de 16%”, a afirmat ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Timbrul pentru activitati ocazionale reprezinta contravaloarea impozitului pe venit si poate fi de doua tipuri:
- 1. Timbrul standard, echivalentul impozitului pe venit, calculat la durata de 8 ore a zilei de munca, inmultit cu cuantumul salariului minim orar, stabilit prin Hotarare de Guvern;
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Legis Plus Legislatia Muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- 2. Timbrul de completare, echivalent impozitului pe venit calculat la 10 lei.
Modalitatea de emitere a timbrelor pentru activitati ocazionale, precum si valoarea acestora, se stabilesc de catre Ministerul Finantelor Publice si se reglementeaza printr-un act normativ in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a acestei legi.
Controlul privind aplicarea prevederilor incluse in acest proiect de lege se va face de catre inspectorii de munca din cadrul Inspectiei Muncii si Inspectoratelor Teritoriale de
Munca si de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, a precizat ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ioan Nelu-Botis.
Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si adoptare Parlamentului.