Plata contributiei pentru accidente de munca si boli profesionale

anafaccidente de muncaboli profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

UTIL
Pentru anul 2010, dvs., in calitate de angajator, veti efectua plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, intr-un cont unic. Aceasta reglementare a fost data prin Ordinul ANAF nr. 131/2008, publicat in M.Of. nr. 73 din 31.01.2008 de modificare a Ordinului ANAF nr. 1.294/2007, publicat in M.Of. nr. 658 din 26.09.2007.

 Plata contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se efectueaza in contul unic 55.02 „Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire“.

Contributiile sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, dupa calcularea si retinerea acestora, conform reglementarilor legale in materie, se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se efectueaza plata drepturilor salariale.

Potrivit modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Ordonanta Guvernului nr. 47 din 28.08.2007, incepand cu data de 1 ianuarie 2008, termenele de plata a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale sunt urmatoarele:

- trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de catre contribuabilii persoane juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, precum si de catre persoanele fizice;

- semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului, de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice.

Pentru neachitarea la termenul de scadenta a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se datoreaza plata unor majorari calculate pentru fiecare zi de intarziere.

Cota majorarilor de intarziere este de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere si se stabileste conform reglementarilor privind executarea creantelor bugetare, putand fi modificata prin legile bugetare anuale.

Cuantumul majorarii astfel modificate a fost stabilit prin pct. III alin. (5) din Legea nr. 210/2005 privind aprobarea O.G. nr. 20/2005 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

ATENTIE
In cazul in care din culpa angajatorului nu s-a platit contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, costul prestatiilor si al serviciilor de asigurare efectuate de asigurator se recupereaza de la angajator.

Ca angajator, datorati contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale pentru:

- persoanele care desfasoara activitati pe baza unui contract individual de munca, indiferent de durata acestuia, precum si pentru functionarii publici;

- persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate cu cele ale persoanelor salarizate;

- someri, pe toata durata efectuarii practicii profesionale in cadrul cursurilor organizate potrivit legii.

Ce documente veti completa pentru declararea lunara a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale

UTIL
In vederea asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale, angajatorul sau asimilati ai acestuia au obligatia, fata de Casa teritoriala de pensii pe raza careia isi au sediul social, de a comunica urmatoarele: domeniul de activitate – conform Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN Rev. 2 potrivit Ordinului nr. 337/2007 cu aplicabilitate de la 01.01.2008), numarul de angajati, totalitatea veniturilor brute realizate lunar, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop.

UTIL
Veti completa, in format electronic si pe suport de hartie, documentele:

1) Formularul 102 – „Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale“ – se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunteti inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

ATENTIE
Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se pot utiliza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.
In situatia in care platitorul de impozite, taxe si contributii a utilizat pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada de raportare mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, in conditiile legii.

2) „Declaratia pe propria raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale“ – se depune la sediul Casei teritoriale de pensii pe raza careia aveti sediul social, pe suport electronic insotit de suportul de hartie, purtand semnaturile persoanelor autorizate si stampila angajatorului.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafaccidente de muncaboli profesionale

Data aparitiei: 18 August 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Plata contributiei pentru accidente de munca si boli profesionale Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]