UTIL
Pentru anul 2010, dvs., in calitate de angajator, veti efectua plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, intr-un cont unic. Aceasta reglementare a fost data prin Ordinul ANAF nr. 131/2008, publicat in M.Of. nr. 73 din 31.01.2008 de modificare a Ordinului ANAF nr. 1.294/2007, publicat in M.Of. nr. 658 din 26.09.2007.
Plata contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se efectueaza in contul unic 55.02 „Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire“.
Contributiile sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, dupa calcularea si retinerea acestora, conform reglementarilor legale in materie, se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se efectueaza plata drepturilor salariale.
Potrivit modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Ordonanta Guvernului nr. 47 din 28.08.2007, incepand cu data de 1 ianuarie 2008, termenele de plata a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale sunt urmatoarele:
- trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de catre contribuabilii persoane juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, precum si de catre persoanele fizice;
- semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului, de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice.
Pentru neachitarea la termenul de scadenta a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se datoreaza plata unor majorari calculate pentru fiecare zi de intarziere.
Cota majorarilor de intarziere este de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere si se stabileste conform reglementarilor privind executarea creantelor bugetare, putand fi modificata prin legile bugetare anuale.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
40 Modele de Regulament Intern
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Cuantumul majorarii astfel modificate a fost stabilit prin pct. III alin. (5) din Legea nr. 210/2005 privind aprobarea O.G. nr. 20/2005 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
ATENTIE
In cazul in care din culpa angajatorului nu s-a platit contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, costul prestatiilor si al serviciilor de asigurare efectuate de asigurator se recupereaza de la angajator.
Ca angajator, datorati contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale pentru:
- persoanele care desfasoara activitati pe baza unui contract individual de munca, indiferent de durata acestuia, precum si pentru functionarii publici;
- persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate cu cele ale persoanelor salarizate;
- someri, pe toata durata efectuarii practicii profesionale in cadrul cursurilor organizate potrivit legii.
Ce documente veti completa pentru declararea lunara a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale
UTIL
In vederea asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale, angajatorul sau asimilati ai acestuia au obligatia, fata de Casa teritoriala de pensii pe raza careia isi au sediul social, de a comunica urmatoarele: domeniul de activitate – conform Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN Rev. 2 potrivit Ordinului nr. 337/2007 cu aplicabilitate de la 01.01.2008), numarul de angajati, totalitatea veniturilor brute realizate lunar, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop.
UTIL
Veti completa, in format electronic si pe suport de hartie, documentele:
1) Formularul 102 – „Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale“ – se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunteti inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
ATENTIE
Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se pot utiliza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.
In situatia in care platitorul de impozite, taxe si contributii a utilizat pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada de raportare mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, in conditiile legii.
2) „Declaratia pe propria raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale“ – se depune la sediul Casei teritoriale de pensii pe raza careia aveti sediul social, pe suport electronic insotit de suportul de hartie, purtand semnaturile persoanelor autorizate si stampila angajatorului.