La dobandirea calitatii de angajator, PFA trebuie sa depuna declaratia de mentiuni Formular 070, pentru a fi trecut in evidenta ca platitor de impozit pe venitul din salarii si contributiile aferente.
Etapele pe care trebuie sa le parcurga PFA la angajarea de personal:
- salariatul prezinta actele necesare angajarii
- se semneaza contractul individual de munca
- salariatului i se inmaneaza un exemplar din contractul individual de munca
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- contractul de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor
- inceperea efectiva a activitatii
Pana la sfarsitul anului 2010, inregistrarea contractelor de munca se facea simultan la inspectoratul teritorial de munca si in Registrul de evidenta al salariatilor, anume la 20 de zile de la incheierea contractului de munca.
In prezent, contractele de munca se inregistreaza exclusiv in registrul general de evidenta a salariatilor, cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.
La fel, registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la ITM cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.
Important! Articolul 8 din HG 500/2011 prevede obligativitatea intocmirii de catre PFA a intocmirii unui dosar personal pentru fiecare salariat.
Dosarul personal al angajatului cuprinde cel putin:
– actele necesare angajarii
– contractul individual de munca
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
– acte de studii/certificate de calificare
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru
Persoana fizica autorizata, in calitate de angajator, trebuie sa pastreze la sediu dosarul personal al fiecarui salariat si sa il poata prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Dupa inregistrarea CIM in Revisal, PFA trebuie sa respecte obligatiile care revin oricarui angajator, cu privire la plata salariului, plata taxelor si impozitelor aferente, precum si declararea acestora in Formularul 112.
Raspuns oferit de specialistii Portalcodulmuncii.ro