Ce masuri trebuie indeplinite de catre PFA in calitate de angajator?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
27 Aprilie 2016
27 Aprilie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
PFAPFA angajatorobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Persoanele fizice impozitate pe baza normelor de venit au posibilitatea de a angaja salariati, dobandind astfel statutul de angajatori.

La dobandirea calitatii de angajator, PFA trebuie sa depuna declaratia de mentiuni Formular 070, pentru a fi trecut in evidenta ca platitor de impozit pe venitul din salarii si contributiile aferente.

Etapele pe care trebuie sa le parcurga PFA la angajarea de personal:

- salariatul prezinta actele necesare angajarii

- se semneaza contractul individual de munca

- salariatului i se inmaneaza un exemplar din contractul individual de munca

- contractul de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor

- inceperea efectiva a activitatii

Pana la sfarsitul anului 2010, inregistrarea contractelor de munca se facea simultan la inspectoratul teritorial de munca si in Registrul de evidenta al salariatilor, anume la 20 de zile de la incheierea contractului de munca.

In prezent, contractele de munca se inregistreaza exclusiv in registrul general  de evidenta a salariatilor, cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

La fel, registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la ITM cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

Important! Articolul 8 din HG 500/2011 prevede obligativitatea intocmirii de catre PFA a intocmirii unui dosar personal pentru fiecare salariat.

Dosarul personal al angajatului cuprinde cel putin:

– actele necesare angajarii
– contractul individual de munca
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
– acte de studii/certificate de calificare
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru

Persoana fizica autorizata, in calitate de angajator, trebuie sa pastreze la sediu dosarul personal al fiecarui salariat si sa il poata prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Dupa inregistrarea CIM in Revisal, PFA trebuie sa respecte obligatiile care revin oricarui angajator, cu privire la plata salariului, plata taxelor si impozitelor aferente, precum si declararea acestora in Formularul 112.

Raspuns oferit de specialistii Portalcodulmuncii.ro


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]