Ce masuri trebuie indeplinite de catre PFA in calitate de angajator?

PFAPFA angajatorobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Persoanele fizice impozitate pe baza normelor de venit au posibilitatea de a angaja salariati, dobandind astfel statutul de angajatori.

La dobandirea calitatii de angajator, PFA trebuie sa depuna declaratia de mentiuni Formular 070, pentru a fi trecut in evidenta ca platitor de impozit pe venitul din salarii si contributiile aferente.

Etapele pe care trebuie sa le parcurga PFA la angajarea de personal:

- salariatul prezinta actele necesare angajarii

- se semneaza contractul individual de munca

- salariatului i se inmaneaza un exemplar din contractul individual de munca

- contractul de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor

- inceperea efectiva a activitatii

Pana la sfarsitul anului 2010, inregistrarea contractelor de munca se facea simultan la inspectoratul teritorial de munca si in Registrul de evidenta al salariatilor, anume la 20 de zile de la incheierea contractului de munca.

In prezent, contractele de munca se inregistreaza exclusiv in registrul general  de evidenta a salariatilor, cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

La fel, registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la ITM cu cel putin o zi inainte de inceperea efectiva a activitatii.

Important! Articolul 8 din HG 500/2011 prevede obligativitatea intocmirii de catre PFA a intocmirii unui dosar personal pentru fiecare salariat.

Dosarul personal al angajatului cuprinde cel putin:

– actele necesare angajarii
– contractul individual de munca
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
– acte de studii/certificate de calificare
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru

Persoana fizica autorizata, in calitate de angajator, trebuie sa pastreze la sediu dosarul personal al fiecarui salariat si sa il poata prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Dupa inregistrarea CIM in Revisal, PFA trebuie sa respecte obligatiile care revin oricarui angajator, cu privire la plata salariului, plata taxelor si impozitelor aferente, precum si declararea acestora in Formularul 112.

Raspuns oferit de specialistii Portalcodulmuncii.ro

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAPFA angajatorobligatii angajator

Data aparitiei: 27 Aprilie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce masuri trebuie indeplinite de catre PFA in calitate de angajator? Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]