Care sunt responsabilitatile angajatorului in domeniul SSM

angajatorSSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informarea lucratorilor – componenta esentiala a activitatii de prevenire

In cadrul responsabilitatilor sale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia de a asigura informarea lucratorilor sai.

Cum se realizeaza informarea lucratorilor

Angajatorul are obligatia de a informa lucratorul, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care va fi expus la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare.

Pasul urmator in informarea lucratorilor consta in stabilirea, prin fisa postului, a atributiilor si raspunderilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.

Apoi, tinand seama de marimea organizatiei, angajatorul trebuie sa ia masuri corespunzatoare, astfel incat lucratorii si/sau reprezentantii acestora sa primeasca toate informatiile necesare privind:

- riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie atat la nivelul organizatiei, in general, cat si la nivelul fiecarui post de lucru si/sau fiecarei functii;

- masurile luate pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii organizatiei, tinand seama de alte persoane prezente;

- lucratorii desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

In plus, angajatorul trebuie sa asigure lucratorilor desemnati sau reprezentantilor lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor, accesul la:

- evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice;

- masurile de protectie care trebuie luate ca urmare a evaluarii riscurilor si, dupa caz, echipamentele de protectie ce trebuie utilizate;

- evidenta accidentelor de munca ce au ca urmare o incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, a accidentelor usoare, a bolilor profesionale, a incidentelor periculoase, precum si a accidentelor de munca;

- rapoartele privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai, elaborate pentru autoritatile competente in conformitate cu reglementarile legale;

- informatiile privind masurile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si informatiile provenind de la institutiile de control si autoritatile competente in domeniu

In final, angajatorul trebuie sa se asigure ca lucratorii cunosc si aplica masurile prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

INFO

Pentru completarea si aplicarea prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul va asigura elaborarea de instructiuni proprii, tinand cont de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca aflate din organizatia sa.

Pentru realizarea informarii lucratorilor, sunt necesare materiale specifice, cum ar fi: afise, pliante, filme cu privire la securitatea si sanatatea in munca.

Informati-va lucratorii!

Informarea lucratorilor trebuie realizata etapizat, inca din faza de candidatura. In acest sens, in calitate de angajator, aveti obligatia de a asigura informarea fiecarei persoane, anterior angajarii in munca, atat asupra riscurilor la care este expusa, cat si asupra masurilor de prevenire si protectie adoptate.

Recomandare

Realizati informarea initiala a salariatului in scris. Acest lucru nu este prevazut nici de Codul muncii, nici de Legea securitatii si sanatatii in munca. Dar informarea initiala este considerata o obligatie a dvs. de catre ambele legi. Pentru a nu exista nici un dubiu asupra indeplinirii acestei obligatii, realizati-o in scris!

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajatorSSM

Data aparitiei: 14 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care sunt responsabilitatile angajatorului in domeniul SSM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Asistent Director GeneralIntrebare: Am nevoie de fisa postului pentru Responsabil Functiune (cod COR 243217), ma poate ajuta cineva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Stabilire si retribuire posturi intr-o societateIntrebare: Va rog sa imi prezentati baza legala daca o firma cu activitate principala in fabricarea pieselor de autovehicule poate angaja mai multe persoane (5 Manageri financiari si 2 Contabili sefi) pentru aceeasi functie de conducere, avand aceeasi fisa de post, cu atributii similare dar cu salarii diferite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]