Amanare pentru obligatia de a nu concedia mai mult de 25 la suta din angajati pentru firmele eligibile!

05 August 2014
05 August 2014
certificate verzisrl dconcedieri srl dschema ajutor de statdisponibilizariconcedieri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost prelungit termenul la care va intra in vigoare regula conform careia firmele care beneficiaza de ajutor de stat intr-un anumit domeniu de activitate nu vor putea concedia mai mult de 25% din numarul angajatilor, pentru o perioada de 10 ani.

Asa cum prevede HG nr. 620/2014 privind prorogarea termenului de intrare in vigoare a HG nr. 495/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 573, din 31 iulie 2014, regula nu se mai aplica de la data de 1 august 2014, ci de la data de 1 octombrie 2014.

Va reamintim ca HG nr. 495/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 500 din 4 iulie 2014 prevede faptul ca anumite firme, care indeplinesc cumulativ conditiile de eligibilitate, beneficiaza de o schema de ajutor de stat.

Una dintre conditiile despre care discutam este ea referitoare la imposibilitatea concedierii a mai mult de 25% din numarul de angajati pentru o perioada de 10 ani.

Schema de ajutor de stat mai sus mentionata are ca finalitate scutirea de o parte din plata certificatelor verzi pentru consumartorii finali.

Astfel, ajutorul de stat se acorda in situatia in care beneficiarii ajutorului vor plati cel putin 15% din numarul certificatelor verzi aferente cotei obligatorii, exceptant reducerea care se acorda prin schema de exceptare.


Art. 2, alin (1): Prevederile prezentei hotarari se aplica intreprinderilor din sectoarele expuse riscului de a isi pierde competitivitatea, din cauza finantarii sprijinului acordat energiei din surse regenerabile, risc datorat electrointensivitatii beneficiarului si expunerii la comertul international.


Art. 2, alin (3):Ajutorul de stat se acorda cu conditia ca beneficiarii ajutorului sa plateasca cel putin 15% din numarul certificatelor verzi aferente cotei obligatorii, fara reducerea acordata prin prezenta schema de exceptare.


Art. 2, alin (4): In functie de electro-intensitatea intreprinderilor prevazute la alin. (2), beneficiarii vor plati urmatoarele procente din numarul certificatelor verzi aferente cotei obligatorii:
    a) 15% in cazul unei electro-intensitati mai mari de 20%;
    b) 40% in cazul unei electro-intensitati cuprinse intre 10-20%;
    c) 60% in cazul unei electro-intensitati cuprinse intre 5-10%.



  PROCEDURA de emitere a acordului pentru exceptare

    ART. 1
    Pot beneficia de exceptari, in baza schemei de ajutor de stat, intreprinderile care indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele criterii de eligibilitate:
    a) sunt inregistrate conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) activitatea principala sau una dintre activitatile secundare se incadreaza in codurile CAEN prevazute in anexa nr. 1 din "Orientarile privind ajutoarele pentru mediu si energie pentru perioada 2014-2020", elaborate de Comisia Europeana, denumita in continuare Orientari;
    c) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
    d) asigura realizarea in mod independent, de catre experti acreditati, a activitatii de auditare energetica, anterior aplicarii masurilor de eficienta energetica si ulterior realizarii acestora. Auditul initial reflecta stadiul implementarii masurilor de eficienta energetica si/sau planul de masuri de eficientizare a consumului de energie electrica rezultate din respectivul audit si asumate de beneficiar. Ulterior, auditul energetic se realizeaza cu o periodicitate de 4 ani, cu exceptia auditului energetic final, care se realizeaza in ultimul an de valabilitate a schemei;
    e) pe durata schemei, mentin activitatea in Romania si eventualele disponibilizari nu depasesc 25% din numarul angajatilor la momentul calificarii in schema de sprijin;
    f) incheie parteneriate cu institutii de invatamant pentru realizarea de specializari in domeniul de activitate precum: scoli profesionale, calificare la locul de munca, burse de studii etc., finanteaza dotari de laboratoare din invatamantul liceal si universitar, programe de pregatire profesionala pentru elevi si profesori, in vederea reducerii decalajului intre teorie si practica si cresterii nivelului profesional si atragerii de personal calificat.

sursa: MonitorulJuridic.ro



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]