In randurile urmatoare, vom stabili care sunt responsabilitatile in legatura cu managementul sanatatii si sigurantei pe santier ale directorilor companiei si ale personalului cheie privind executia unui contract de lucrari drumuri si poduri.
Responsabilitatile in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale angajatorilor si angajatilor din toate sectoarele de activitate, atat publice, cat si private, sunt stabilite prin urmatoarele reglementari legislative:
- Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca;
- Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca;
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Noua lege a pensiilor Ghid practic
- Hotararile de Guvern care transpun Directivele specifice aplicabile.
HG 300/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste cerintele minime de securitate si sanatate in munca pentru santierele temporare si cele mobile.
Tinand cont de aceste reglementari legislative, angajatorii au obligatia de a elabora si aplica instructiuni proprii de securitate si sanatate in munca. In cadrul acestor instructiuni proprii de securitate si sanatate in munca, vor fi prevazute toate masurile tehnice si organizatorice de prevenire si protectie specifice activitatii desfasurate.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro