legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Instruirea angajatilor care isi desfasoara activitatea la domiciliu

23 Mai 2014
23 Mai 2014
instruire lucratori la domiciliulucratori la domiciliuinstruire ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Potrivit art. 175 alin. (1) si (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare:

(1) Angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca.
(2) Daca un angajator apeleaza la persoane sau servicii exterioare,
aceasta nu il exonereaza de raspundere in acest domeniu.

Potrivit art. 7 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, in cadrul responsabilitatilor sale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa ia masurile necesare pentru informarea si instruirea lucratorilor.

Instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca are ca scop insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor de securitate si sanatate in munca.

Potrivit art. 5 lit. a) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, prin lucrator se intelege persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor
care presteaza activitati casnice.

Prin urmare, si in cazul persoanelor angajate cu CIM si care isi desfasoara activitatea la domiciliu trebuie respectate prevederile art. 77 din H.G. nr. 1.425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora „instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca are 3 faze:

a) instruirea introductiv-generala;
b) instruirea la locul de munca;
c) instruirea periodica.“

Autor: Floriana Mohanu
Sursa: Ghid practic de SSM


NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]