Orice document medical in care sunt cuprinse date clinice, rezultate ale unor investigatii si/sau concluzii diagnostice, inclusiv certificatul medical de incapacitate temporara de munca, va fi inmanat de catre medicul specialist de medicina muncii numai angajatului in cauza.
In situatia in care starea de sanatate a unui angajat si felul muncii pe care o presteaza acesta pot sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la procesul muncii, medicul specialist de medicina muncii trebuie sa informeze atât angajatul, cât si angajatorul.
Medicul specialist de medicina muncii va explica angajatilor rezultatele examinarilor medicale si ii va informa asupra eventualelor schimbari in starea de sanatate si in aptitudinea de munca survenite pe parcursul procesului muncii.
Medicul specialist de medicina a muncii trebuie sa respecte secretul profesional promovat prin codul deontologic medical. Astfel, rezultatele examinarilor medicale efectuate angajatilor se comunica angajatorilor numai in termeni de aptitudine sau inaptitudine, exceptându-se cazurile prevazute de lege, respectiv declararea accidentelor de munca si a bolilor infectioase si parazitare cu risc de transmitere in colectivitate
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
40 Modele de Regulament Intern
Medicul specialist de medicina a muncii este obligat sa pastreze informatiile confidentiale privind activitatea angajatorului. In eventualitatea in care dezvaluirea acestora este absolut necesara, aceasta se va face numai cu acordul prealabil al autoritatilor competente si in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.