Exista posibilitatea ca angajatorii sa insereze in Regulamentul Intern reguli ce tin de disciplina Muncii? Poate angajatorul sa aplice sanctiuni disciplinare in cazul salariatilor care nu isi efectueaza concediul de odihna in perioada in care acesta era programat?
Conform art. 40 alin. (1) lit. e) din Codul Muncii, angajatorul are dreptul "sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern."
Capitolul referitor la disciplina muncii este cel mai important din regulamentul intern iar organizarea muncii si sanctionarea abaterilor disciplinare intra in competenta exclusiva a angajatorului. Regulamentul intern reprezinta cel mai important document in care se pot reglementa aspectele legate de disciplina muncii.
In momentul in care angajatorul doreste sa aplice o sanctiune disciplinara in cazul unui angajat, este esential ca fapta savarsita sa apara cu interzicere si calificata ca abatere disciplinara in cadrul regulamentului intern.
Daca aceasta abatere disciplinara nu apare in regulamentul intern, ea devine motiv de sanctiune doar daca exista o astfel de prevedere deja in lege sau in contractul colectiv de munca/ contractul individual de munca.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Astfel, prin intermediul regulamentului intern, puteti impune un anumit set de reguli pe care angajatii dvs sa le respecte, cu riscul aplicarii sanctiunilor disciplinare aferente.
Atentie! Regulamentul intern nu poate contine prevederi referitoare la sanctiuni ce nu sunt prevazute in lege. De asemenea, sanctiunile prevazute in lege nu pot fi agravate prin intermediul dispozitiilor regasite in regulamentul intern, noteaza PortalCodulMUncii.ro