In scopul echiparii tinerilor cu aptitudinile, cunostintele si atitudinile potrivite pentru securitatea si sanatatea in munca, se recomanda ca educatia privind riscurile in munca sa fie integrata in curriculumul scolar inca de la gradinita. O abordare a securitatii si sanatatii in scoala de-a lungul intregului proces instructiv-educativ include educatia privind riscurile, securitatea si sanatatea in munca prin ansamblul de activitati desfasurate de institutia de invatamant si prin modul de functionare al acesteia, ca parti integrante ale vietii scolare. De asemenea, aceasta abordare implica activ personalul didactic si elevii in gestionarea securitatii la scoala. Ea amelioreaza atat educatia privind riscurile, cat si mediul de invatare pentru personalul didactic si pentru elevi.
EU-OSHA a publicat un raport care prezinta si analizeaza in detaliu cazuri specifice privind punerea in aplicare a abordarii de-a lungul intregului proces instructiv-educativ.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Ghidul HR-istului
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Raportul pune, de asemenea, in discutie includerea educatiei privind riscurile si gestionarea securitatii in scoala in cadrul unei abordari mai ample, „combinate”, de-a lungul intregului proces instructiv-educativ. O astfel de abordare adresata personalului didactic si elevilor cuprinde tematici precum educarea pentru sanatate si promovarea sanatatii, prevenirea violentei si a hartuirii in scoala, dar si aspecte privind dezvoltarea durabila si mediul inconjurator.