Determinarea si evaluarea riscurilor la zgomot
Angajatorul trebuie sa evalueze si, daca este necesar sa masoare nivelurile de zgomot la care sunt expusi lucratorii.
Aceste actiuni trebuie fie planificate si efectuate de citre serviciile competente la intervale adecvate.
La evaluarea riscurilor, angajatorul trebuie sa acorde atentie urmatoarelor elemente:
a) nivelulul, tipul si durata expunerii, inclusiv in cazul expunerii la zgomot cu caracter de impuls;
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Portal Codul Muncii
b) valorile limita de expunere si valorile de expunere de la care se declanseaza actiunea angajatorului privind securitatea si protectia sanatatii lucratorilor;
c) efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor care apartin unor grupuri sensibile la riscuri specifice;
d) efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiunile dintre zgomot si substante ototoxice din mediul de munca, precum si dintre zgomot si vibratii, in masura in care este posibil din punct de vedere tehnic;
e) efectele indirecte asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiuni dintre zgomot si semnale de avertizare sau alte sunete care trebuie percepute pentru a reduce riscul de accidentare;
f) informatiile privind emisia de zgomot, informatii furnizate de producatorii echipamentelor de munca in conformitate cu prevederile legale;
g) existenta unor echipamente de munca alternative, proiectate pentru a reduce emisia de zgomot;
h) prelungirea expunerii la zgomot peste programul de lucru normal, pe raspunderea angajatorului;
i) informatiile adecvate obtinute in urma supravegherii sanatatii, inclusiv informatiile publicate, atunci cand este posibil;
j) mijloacele de protectie auditiva cu caracteristici de atenuare adecvate ce pot fi puse la dispozitia lucratorilor.
Evitarea sau reducerea expunerii la zgomot
Riscurile generate de expunerea la zgomot trebuie sa fie eliminate la sursa sau trebuie reduse la minimum.
Pe baza evaluarii riscurilor, atunci cand sunt depasite valorile de expunere superioare de la care se declanseaza actiunea, angajatorul trebuie sa stabileasca si sa aplice un program de masuri tehnice si/sau organizatorice pentru reducerea expunerii la zgomot.