Angajarea unui cetatean strain, care detine permis de sedere pentru studii. Ce CONDITII vor exista?

angajarea unui cetatean strainpermis sedere studii angajareangajare lucratori asia
Angajarea unui cetatean strain, care detine permis de sedere pentru studii. Ce CONDITII vor exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
"Dorim sa angajam un cetatean de origine albaneza. Acesta este student in anul II la master, are un permis de sedere care expira la data de 02.11.2024.In permisul de sedere este mentionat si CNP-ul pentru angajare. Care sunt obligatiile noastre in ceea ce priveste angajarea acestei persoane? Il pot angaja cu un contract determinat sau nedeterminat? Ce se intampla dupa data de 02.11.2024 cand ii expira permisul de sedere? Am anumite obligatii din punct de vedere salarial? Noi dorim sa il angajam cu un contract full time, de 8 ore/zi. Trebuie sa depun anumite documente la serviciul de imigrari?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Conform art. 3 alin. (3) din OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, strainii titulari ai dreptului de sedere temporara pentru studii pot fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei fara aviz de angajare numai cu contract individual de munca cu timp partial cu durata muncii de maximum 6 ore pe zi.
 
Doriti sa angajati lucratori straini? Iata principalele probleme pe care le veti intampina si care este modul corect de rezolvare!
 
Aflati informatii complete participand la webinarul Aspecte privind munca desfasurata de lucratorii din afara Uniunii Europene in Romania, DETALII AICI >>>
 
Aceasta prevedere legala permite angajatorilor sa angajeze fara aviz de angajare strainii titulari ai dreptului de sedere temporara pentru studii cu contract individual de munca cu timp partial cu durata muncii de maximum 6 ore pe zi.
 
Astfel daca strainul cetatean albanez are permis de sedere temporara pentru studii poate fi angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata cu timp partial cu durata muncii de maximum 6 ore pe zi.
 
Dreptul de sedere si de munca este dat de permisul de sedere in scop de studii care permite angajarea cu contract individual de munca de maximum 6 ore pe zi.
 
Prin urmare, contractul individual de munca nu poate fi incheiat cu o durata mai mare de 6 ore zi.
 
Dupa angajare angajatorul trebuie sa aplice dispozitiile art. 34 din OG 25/2014 conform carora:
 
(1) Angajatorul/Beneficiarul prestarii de servicii care are incadrat in munca/detasat un strain din categoria celor prevazuti la art. 3 alin. (2) sau la art. 20 alin. (2) are obligatia de a comunica Inspectoratului General pentru Imigrari, in cel mult 10 zile de la data inceperiiactivitatii acestora pe teritoriul Romaniei, copia contractului individual de munca, copia actului de detasare, precum si a inscrisurilor care atesta apartenenta la una dintre categoriile prevazute la art. 3 alin. (2) sau la art. 20 alin. (2), dupa caz.
 
(2) Angajatorul/Beneficiarul prestarii de servicii prevazut la alin. (1) are obligatia de a comunica Inspectoratului General pentru Imigrari, in termen de 10 zile, modificarea sau incetarea contractului individual de munca incheiat cu strainul ori, dupa caz, incetarea detasarii acestuia.
 
Astfel, in termen de 10 zile de la incheierea contractului individual de munca se va transmite IGI copia contractului individual de munca si copia permisului de sedere. Ulterior, atat modificarea cat si incetarea contractului individual de munca se vor comunica IGI.
Anterior expirarii permisului de sedere, daca cetateanul albanez finalizeaza studiile si nu mai obtine permis de sedere pentru studii, angajatorul poate incepe demersurile pentru obtinerea avizului de munca. In baza avizului de angajare cetateanul albanez poate fi angajat cu norma intreaga.
 
Obligatiile de salarizare nu sunt diferite de obligatiile angajatorului fata de un salariat roman.
 
Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajarea unui cetatean strainpermis sedere studii angajareangajare lucratori asia

Data aparitiei: 12 Martie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajarea unui cetatean strain, care detine permis de sedere pentru studii. Ce CONDITII vor exista? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]