Imposibilitatea de comunicare a deciziei de concediere. Cum procedam?

Angajare si Concedierecomunicarea salariatuluidecizie de concediereincetarea contractului de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Vom stabili mai jos cum procedam in cazul in care nu i se poate comunica unui angajat decizia de concediere din cauza faptului ca acesta isi schimba domiciliul si nu anunta in prealabil si angajatorul.


Mentionam astfel ca, potrivit art. 65 alin. (1) din Codul muncii, republicat, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.

Decizia de concediere produce efecte de la data comunicarii ei salariatului, conform art. 77 din cod.

Comunicarea deciziei de concediere salariatului asupra caruia s-a luat respectiva masura produce efectul incetarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, astfel incat daca nu a primit o astfel de decizie apreciem ca in privinta salariatului nu a intervenit concedierea.

Comunicarea salariatului a deciziei de concediere poate fi facuta prin orice mijloc de comunicare care asigura transmiterea si confirmarea primirii acesteia. Astfel, apreciem ca poate fi facuta prin curier, executor judecatoresc, etc.

Un mijloc care asigura primirea comunicarii de catre salariat si permite confirmarea primirii acesteia il constituie scrisoarea cu valoare, recomandata cu confirmare de primire.
Daca comunicarea prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire este facuta la adresa corecta, neridicarea corespondentei expediate de angajator este in principiu imputabila exclusiv salariatului, care este tinut sa suporte consecintele unei astfel de conduite, insa apreciem ca nu este suficienta in cazul unei eventuale contestatii a salariatului impotriva masurii dovada neprimirii pentru destinatar mutat.

In situatia prezentata, angajatorul se poate adresa Ministerului Administratiei si Internelor- Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date pentru a afla domiciliului salariatului.

Conform informatiilor furnizate pe site-ul oficial al acestei institutii, persoanele fizice sau juridice pot solicita, in baza unor cereri scrise motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul national de evidenta a persoanelor, referitoare la:
- date de stare civila (numele, prenumele, data si locul nasterii, cât si prenumele parintilor persoanelor in cauza);
- date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informatii;
- date referitoare la domiciliile si resedintele acordate;
- date referitoare la codul numeric personal atribuit.

Angajatorul isi va justifica cererea in baza recipiselor in care se specifica ca destinatarul este mutat de la adresa sau este plecat din tara.

Dupa aflarea domiciliului, angajatorul ii va comunica salariatui decizia de incetare a CIM.

Facand aceste demersuri angajatorul poata face dovada bunei sale credinte, care a incercat repetat, prin mai multe modalitati, sa comunice salariatul decizia de incetare a CIM.


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Angajare si Concedierecomunicarea salariatuluidecizie de concediereincetarea contractului de munca

Data aparitiei: 23 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Imposibilitatea de comunicare a deciziei de concediere. Cum procedam? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]