Vom stabili mai jos cum procedam in cazul in care nu i se poate comunica unui angajat decizia de concediere din cauza faptului ca acesta isi schimba domiciliul si nu anunta in prealabil si angajatorul.
Mentionam astfel ca, potrivit art. 65 alin. (1) din Codul muncii, republicat, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.
Decizia de concediere produce efecte de la data comunicarii ei salariatului, conform art. 77 din cod.
Comunicarea deciziei de concediere salariatului asupra caruia s-a luat respectiva masura produce efectul incetarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, astfel incat daca nu a primit o astfel de decizie apreciem ca in privinta salariatului nu a intervenit concedierea.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Comunicarea salariatului a deciziei de concediere poate fi facuta prin orice mijloc de comunicare care asigura transmiterea si confirmarea primirii acesteia. Astfel, apreciem ca poate fi facuta prin curier, executor judecatoresc, etc.
Un mijloc care asigura primirea comunicarii de catre salariat si permite confirmarea primirii acesteia il constituie scrisoarea cu valoare, recomandata cu confirmare de primire.
Daca comunicarea prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire este facuta la adresa corecta, neridicarea corespondentei expediate de angajator este in principiu imputabila exclusiv salariatului, care este tinut sa suporte consecintele unei astfel de conduite, insa apreciem ca nu este suficienta in cazul unei eventuale contestatii a salariatului impotriva masurii dovada neprimirii pentru destinatar mutat.
In situatia prezentata, angajatorul se poate adresa Ministerului Administratiei si Internelor- Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date pentru a afla domiciliului salariatului.
Conform informatiilor furnizate pe site-ul oficial al acestei institutii, persoanele fizice sau juridice pot solicita, in baza unor cereri scrise motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul national de evidenta a persoanelor, referitoare la:
- date de stare civila (numele, prenumele, data si locul nasterii, cât si prenumele parintilor persoanelor in cauza);
- date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informatii;
- date referitoare la domiciliile si resedintele acordate;
- date referitoare la codul numeric personal atribuit.
Angajatorul isi va justifica cererea in baza recipiselor in care se specifica ca destinatarul este mutat de la adresa sau este plecat din tara.
Dupa aflarea domiciliului, angajatorul ii va comunica salariatui decizia de incetare a CIM.
Facand aceste demersuri angajatorul poata face dovada bunei sale credinte, care a incercat repetat, prin mai multe modalitati, sa comunice salariatul decizia de incetare a CIM.