Consultanta in afaceri | Manager
 

Ce documente sunt obligatorii in dosarul fiecarui angajat?


Legea nu prevede ce trebuie sa contina procedura de evaluare, legiuitorul acordand libertatea stabilirii acesteia la nivelul fiecarui angajator. In cadrul acestei proceduri angajatorul va stabili si periodicitatea evaluarii.

Daca ati stabilit periodicitatea evaluarii anual, consideram ca evaluarea se va realiza o data la 12 luni.

Criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului reprezinta unul dintre elementele contractului individual de munca potrivit art. 17 alin. (4) coroborat cu alin. (3) lit. e) din Codul muncii.

De aceea, criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului se regasesc in continutul contractului individual de munca conform OMMSS 64/2003 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului individual de munca astfel cum a fost modificat prin OMMFPS 1616/2011.

Clauza contractuala privitoare la criteriile de evaluare a salariatilor face parte din rândul celor esentiale si obligatorii ale contractului individual de munca.

Astfel, evaluarea se va putea realiza dupa criteriile de evaluare astfel cum au fost prevazute in contractul individual de munca.

Daca evaluarea nu se realizeaza folosind criteriile de evaluare astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca, rezultatele acesteia nu vor putea fi folosite in detrimentul salariatului (pentru concedierea lui ca necorespunzator profesional, la selectia personalului care urmeaza sa fie disponibilizat etc.).

Cu privire la dosarul personal al salariatilor facem urmatoarele precizari:
- incepand cu data de 1 august a.c., data intrarii in vigoare a acestui act normativ, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora (art. 8 din HG 500/2011).

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:
- actele necesare angajarii,
- contractul individual de munca;
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:


Consilier Codul Muncii
Consilier Codul Muncii

Vezi detalii

Cum sa te pensionezi in 2014
Cum sa te pensionezi in 2014

Vezi detalii

Acte Normative complete
Acte Normative complete

Vezi detalii





a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.

Dupa cum observam, legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru conducand la o practica diferita si la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca.

Astfel, dupa cum rezulta de pe site-ul ITM Giurgiu (http://www.itmgiurgiu.ro/documente.html), dosarele de personal ale salariatilor trebuie sa cuprinda:
- dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art. 17 din Codul muncii ;
- cerere de angajare;
- curriculum vitae;
- acte stare civila;
- acte de studii si calificare;
- fisa de aptitudini,
- contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- actele de identitate;
- avizul medical;
- actele de studii;
- fisa postului;
- acte aditionale la contractele individuale de munca;
- acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
- permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini) – n.n. autorizatia de munca;
- certificatul de cazier judiciar (unde este cazul).

ITM Mehedinti, de exemplu, solicita urmatoarele documente pentru incheierea contractului individual de munca (http://www.itmmehedinti.ro/gdangr.htm):
- cartea (buletinul) de identitate, prin care se face dovada cetateniei si a domiciliului (Legea 105/1996);
- curriculum vitae cuprinzand principalele date biografice si profesionale;
- actele (certificate, diplome, atestate) privind existenta studiilor si a calificarii necesare pentru executarea viitoarelor obligatii de serviciu (intr-o anumita functie sau meserie);
- avizul medical;
- recomandare de la ultimul loc de munca;
- pentru cei ce urmeaza a fi angajati gestionari, vor prezenta o dovada eliberata de agentul economic, autoritatea sau institutia publica in care a fost anterior incadrat, din care sa rezulte ca nu a produs pagube sau in situatia in care a produs, natura acestora si daca ele au fost acoperite (art. 6 din Legea 22/1969 );
- actul de repartizare in munca pentru:
- absolventi ai institutiilor de invatamant
- someri
- beneficiari de ajutor social;
- persoane handicapate.
- livretul militar sau adeverinta de recrutare (Legea 46/1996);
- cazier judiciar;
- nota de lichidare;
- permisul de munca in cazul cetatenilor straini.

La aceste documente am putea mentiona si copii de pe actele de nastere ale copiilor, necesare pentru deducerea personala (Codul fiscal - Legea 571/2003 , modificata si completata).

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 01 Februarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
Ce documente sunt obligatorii in dosarul fiecarui angajat?
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediu Medical In Contract Determinat De MuncaIntrebare: Buna ziua, am un contract de munca pe doi ani incheiat in ianuarie 2014, zilele trecute am descoperit ca sufar de cancer pulmonar .Este posibil ca angajatorul meu sa ma concedieze in aceasta perioada de contract din cauza ca nu voi putea munci pentru ca imi voi lua concediu medical pentru tratarea bolii ?Ce se intampla daca boala nu se vindeca pana la sfarsitul perioadei contractuale , se prelungeste contractul sau nu ? Va multumesc ! Cu toata consideratia!
 

Raspuns: In cazul in care dupa expirarea dreptului la concedii medicale nu va veti vindeca, la recomandarea ... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"