Angajatorii au de acum inainte obligatia de a inregistra in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor - nume, prenume, CNP, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului - cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat;
Rezolvati rapid orice problema de calcul salarii, deduceri personale, tichete de masa, salarizare! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic se completeaza in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii contractelor individuale de munca cu ajutorul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de Inspectia Muncii.
Angajatorii vor inregistra in registrul de evidenta a salariatilor data si temeiul incetarii contractului individual de munca la data incetarii contractului individual de munca.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Portal Codul Muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Angajatorii au de acum inainte obligatia de a transmite registrul de evidenta a salariatilor catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat si, ulterior, pentru fiecare nou salariat; in cazurile angajarii de noi salariati (mentionat la art. 3 alin. (21) din Hotararea Guvernului 37/2010) sau incetarii contractului individual de munca (mentionat la art. 3 alin. (22) din Hotararea Guvernului 37/2010), registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat, respectiv la data incetarii contractului individual de munca al acestuia.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic se transmite la inspectoratul teritorial de munca prin una dintre modalitatile urmatoare:
• prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
• prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
• prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
Potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) si art. 4 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii aveau obligatia de a infiinta si completa un registru general de evidenta a salariatilor, de a-l transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat si de 5 zile de la introducerea oricarei modificari si de a-l prezenta inspectorilor de munca la solicitarea acestora.
Rezolvati rapid orice problema de calcul salarii, deduceri personale, tichete de masa, salarizare! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
Prin modificarea aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 37/2010 se renunta astfel la termenul de 20 de zile de la data angajarii primului salariat, in care angajatorii aveau obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul.
Asadar termenele de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic sunt in urmatoarele:
• cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat;
Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat in termen de 5 zile de la data la care au intervenit modificari ale elementelor cuprinse in registru (numai in cazul in care intervin modificari ale elementelor);
Aceste elemente se refera la datele de identificare ale salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data si temeiul incetarii contractului individual de munca. In aceasta situatie, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul, in termen de 5 zile de la producerea oricarei modificari.
• cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat, respectiv la data incetarii contractului individual de munca al acestuia, in cazul angajarii fiecarui salariat si respectiv in cazul incetarii contractului individual de munca;
Angajatorii vor fi de acum inainte sanctionati pentru neinregistrarea contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii, cat si pentru completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate.
Angajatorii, persoane fizice sau juridice care pot sa angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca au obligatia de a infiinta, completa si transmite registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic.
Un caz aparte il reprezinta entitatile fara personalitate juridica ale angajatorilor - cum sunt sucursalele, agentiile, reprezentantele, punctele de lucru sau alte sedii secundare ale angajatorilor. Acestea au obligatia de a infiinta, completa si transmite registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic numai in situatia in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
• au primit delegare de competenta pentru incadrarea personalului prin incheierea de contracte individuale de munca;
• au primit delegare de competenta pentru infiintarea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic.
Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Dosarul personal al salariatului va cuprinde cel putin:
• actele necesare angajarii,
• contractul individual de munca,
• actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
• alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
Rezolvati rapid orice problema de calcul salarii, deduceri personale, tichete de masa, salarizare! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
Inspectorii de munca au dreptul de a incadra faptele savarsite de angajatori drept contraventii si de a aplica sanctiuni.
Neinfiintarea registrului si/sau netransmiterea acestuia in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca, refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in forma electronica, precum si dosarul personal al salariatilor, precum si necompletarea registrului in conformitate cu prevederile legale constituie contraventii sanctionate cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei.
Prevederile referitoare la contraventii sunt completate cu doua noi contraventii sanctionate cu amenda de 1.500 lei pentru fiecare contract neinregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii, fara ca valoarea cumulata a amenzii sa depaseasca 20.000 lei si respectiv cu amenda de 3.500 - 5.000 lei pentru completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate.
O justificare a modificarilor Hotararii Guvernului nr. 161/2006 in legatura cu sanctionarea necompletarii imediate a registrului coincide in aceasta situatie cu sanctiunea prevazuta de Codul muncii pentru primirea la munca a persoanelor fara incheierea unui contract individual de munca (amenda de la 1.500 lei la 2.000 lei pentru fiecare persoana identificata, fara a depasi valoarea cumulata de 100.000 lei).