De ce comunicarea interna este acum extrem de necesara

comunicarea internamotivareteamacomunicare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tocmai in conditiile in care angajatorii sunt foarte preocupati de destinul economic al propriilor companii, comunicarea interna trebuie luata in calcul ca o componenta esentiala in gestionarea impactului pe care criza economica il are asupra firmelor.

Iata si motivele:

Demotivare

1. Comunicarea interna ineficienta se asociaza cu un esec in obtinerea angajamentului angajatilor, fapt ce are un impact devastator asupra nivelului lor de motivare.

Performante scazute

2. Motivarea insuficienta se soldeaza cu o scadere dramatica a performantelor obtinute de angajati in activitatea lor curenta tocmai intr-o perioada in care firma are mai mare nevoie de rezultate care sa contracareze efectele crizei.

Exemplu

Pe timp de criza, companiile acorda o atentie sporita clientilor, respectiv fidelizarii acestora. Dar tocmai pentru a atinge acest obiectiv, managementul trebuie sa se preocupe mai intai de clientii interni, adica de propriii angajati.

Angajatii sunt cei care mentin legatura curenta cu clientii si ei sunt purtatorii mesajului transmis de firma. Daca angajatii nu inteleg ce se intampla in companie, care sunt planurile si strategiile pentru aceasta perioada, nu vor fi capabili sa transmita un mesaj coerent si pozitiv clientilor.

Mai mult, daca in firma domina un climat de nesiguranta, confuzie si zvonuri negative, angajatii vor transmite clientilor un mesaj incarcat de incertitudine si pesimism.

Ineficienta

3. Pe fondul agitatiei generate de criza economica, in mediul organizational apare fenomenul de distragere a atentiei angajatilor: din cauza temerilor legate atat de viitorul propriu, cat si de cel al firmei, salariatii nu se mai concentreaza eficient asupra sarcinilor postului.
Tocmai de aceea este acum nevoie de leadership din partea intregii echipe de management si de comunicare interna eficienta.

Temeri

4. In lipsa unei comunicari interne directe si deschise din partea managementului, angajatii vor apela la colegi pentru a-si clarifica temerile si preocuparile. O astfel de situatie va da nastere unui fenomen de zvonistica si dezinformare, caracterizat prin pesimism, presupunere si teama.

Speculatii daunatoare

5. Chiar si in cazul extrem in care firma dvs. se indreapta catre un teritoriu economic incert, iar echipa de management se afla in imposibilitatea elaborarii unei previziuni clare pentru viitor, angajatii dvs. trebuie sa primeasca un minimum de informatii, astfel incat sa inteleaga corect situatia in care se afla firma si care sunt pasii de urmat.
In caz contrar, veti permite crearea unui vacuum organizational de informatii, care cu siguranta va fi umplut de zvonuri si speculatii cu atat mai daunatoare.

Plecari ale angajatilor valorosi

6. Lipsa de comunicare cu angajatii pe durata crizei se va solda cu efecte negative si in perioada ulterioara, atunci cand situatia economica se va  ameliora.
Mai exact, odata cu stabilizarea pietei muncii, riscati sa va pierdeti angajatii-cheie – care au ramas pe perioada crizei in companie, dar care, din cauza nivelului scazut de motivare, vor cauta un alt mediu organizational, mai atent fata de nevoile lor informationale.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comunicarea internamotivareteamacomunicare

Data aparitiei: 10 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

De ce comunicarea interna este acum extrem de necesara Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dovada veniturilor. Adeverinta pentru pensieIntrebare: De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Deducerea personala in luna angajariiIntrebare: Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]