Elementele-cheie ale comunicarii interne

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pentru a realiza o comunicare interna eficienta pe perioada crizei economice, va recomandam sa tineti seama de urmatoarele directii principale:

- Identificati temerile pe care le au angajatii dvs. in aceasta perioada.

De pilda, monitorizati mesajele din presa locala si nationala referitoare la compania dvs. si la ceea ce se intampla la nivelul intregului sector de activitate, mesaje care pot fi sursa unor temeri si preocupari ale angajatilor dvs.

Spre exemplu, daca mass-media anunta ca o companie concurenta urmeaza sa disponibilizeze 20% din angajati pe fondul crizei financiare, salariatii dvs. vor fi cuprinsi de teama ca o strategie similara va fi adoptata si in compania dvs., de aici pornind o serie de zvonuri si speculatii care vor alimenta nesiguranta si demotivarea in mediul organizational.

- Coordonati comunicarea externa cu procesul de comunicare interna.

Angajatii dvs. trebuie sa auda mai intai de la management care este impactul crizei asupra companiei, si nu de la televizor sau din ziare.

- Explicati angajatilor in ce masura firma dvs. si sectorul de activitate sunt afectate de criza economica
si ce masuri sunt necesare pentru a contracara acest impact.

- Nu intarziati sa comunicati angajatilor eventualele masuri drastice necesare.

Daca pentru asigurarea functionalitatii firmei pe perioada crizei se impun masuri drastice, precum restructurari, incetarea activitatii in anumite perioade, blocarea sau diminuarea salariilor, anuntati-le cat mai curand angajatilor.

Comunicarea acestor masuri manageriale trebuie sa fie insotita de o argumentare coerenta si de planul de implementare in timp a acestor masuri.

- Implementati un proces de comunicare interna care sa actioneze rapid ca raspuns la temerile si speculatiile legate de masurile ce urmeaza a fi adoptate de firma, in special cele ce tin de siguranta locului de munca, cele legate de disponibilizari, de inghetarea sau micsorarea salariilor.

- Organizati periodic sesiuni de discutii in grupuri restranse, spre exemplu la nivel de departamente sau echipe de proiect.

Angajatii trebuie sa aiba ocazia de a-si exprima preocuparile si nevoile in contextul crizei si de a primi feedback imediat.

- Comunicati cu sindicatele.

Dialogul social dintre management si sindicate trebuie sa aiba la baza o evaluare clara a impactului crizei la nivel organizational si o comunicare sincera pentru identificarea celor mai bune masuri si strategii viitoare.
Comunicarea directa, fata in fata, este preferabila canalelor de comunicare electronica, precum intranetul si e-mailul.

Astfel creste rolul managementului de linie si al supervizorilor in procesul de comunicare interna; comportamentul organizational al acestora trebuie sa sustina si sa intareasca mesajele transmise de angajator.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Evitati reincadrarea de catre ANAF a DIURNEI!


Atentie, Legea nr. 72/2022 a adus schimbari majore privind diurna!

Principalele modificari introduse de Legea nr. 22/2022 vizeaza:

1) modalitatea de calcul al diurnei neimpozabile
2) diurna acordata administratorilor
3) indemnizatia de mobilitate

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea “Diurna legala in Romania si in strainatate”!
...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 10 Februarie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Elementele-cheie ale comunicarii interne Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Protectia salariatei gravide. Reducerea cu o patrime a duratei normale de munca. Dispensa pentru consultatii prenataleIntrebare: In cazul in care o angajata insarcinata prezinta toata documentatia pentru reducerea programului de lucru cu o patrime, aceasta mai are dreptul la cele 16 h/luna libere platite pentru efectuarea analizelor?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Tehnician energetician/electricianIntrebare: Fisa de post Tehnician energetician/electrician
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Descarcati GRATUIT raportul special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]