Tocmai in conditiile in care angajatorii sunt foarte preocupati de destinul economic al propriilor companii, comunicarea interna trebuie luata in calcul ca o componenta esentiala in gestionarea impactului pe care criza economica il are asupra firmelor.
Iata si motivele:
1. Comunicarea interna ineficienta se asociaza cu un esec in obtinerea angajamentului angajatilor, fapt ce are un impact devastator asupra nivelului lor de motivare.
2. Motivarea insuficienta se soldeaza cu o scadere dramatica a performantelor obtinute de angajati in activitatea lor curenta tocmai intr-o perioada in care firma are mai mare nevoie de rezultate care sa contracareze efectele crizei.
Pe timp de criza, companiile acorda o atentie sporita clientilor, respectiv fidelizarii acestora. Dar tocmai pentru a atinge acest obiectiv, managementul trebuie sa se preocupe mai intai de clientii interni, adica de propriii angajati.
Angajatii sunt cei care mentin legatura curenta cu clientii si ei sunt purtatorii mesajului transmis de firma. Daca angajatii nu inteleg ce se intampla in companie, care sunt planurile si strategiile pentru aceasta perioada, nu vor fi capabili sa transmita un mesaj coerent si pozitiv clientilor.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Diurna legala in Romania si in strainatate
Mai mult, daca in firma domina un climat de nesiguranta, confuzie si zvonuri negative, angajatii vor transmite clientilor un mesaj incarcat de incertitudine si pesimism.
3. Pe fondul agitatiei generate de criza economica, in mediul organizational apare fenomenul de distragere a atentiei angajatilor: din cauza temerilor legate atat de viitorul propriu, cat si de cel al firmei, salariatii nu se mai concentreaza eficient asupra sarcinilor postului.
Tocmai de aceea este acum nevoie de leadership din partea intregii echipe de management si de comunicare interna eficienta.
4. In lipsa unei comunicari interne directe si deschise din partea managementului, angajatii vor apela la colegi pentru a-si clarifica temerile si preocuparile. O astfel de situatie va da nastere unui fenomen de zvonistica si dezinformare, caracterizat prin pesimism, presupunere si teama.
5. Chiar si in cazul extrem in care firma dvs. se indreapta catre un teritoriu economic incert, iar echipa de management se afla in imposibilitatea elaborarii unei previziuni clare pentru viitor, angajatii dvs. trebuie sa primeasca un minimum de informatii, astfel incat sa inteleaga corect situatia in care se afla firma si care sunt pasii de urmat.
In caz contrar, veti permite crearea unui vacuum organizational de informatii, care cu siguranta va fi umplut de zvonuri si speculatii cu atat mai daunatoare.
6. Lipsa de comunicare cu angajatii pe durata crizei se va solda cu efecte negative si in perioada ulterioara, atunci cand situatia economica se va ameliora.
Mai exact, odata cu stabilizarea pietei muncii, riscati sa va pierdeti angajatii-cheie – care au ramas pe perioada crizei in companie, dar care, din cauza nivelului scazut de motivare, vor cauta un alt mediu organizational, mai atent fata de nevoile lor informationale.