HR Succes: Comunicarea interna in organizatii. Ce mijloace de comunicare folosim?

comunicarea interna in organizatiicomunicare internamanagement HR
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Fara comunicare, organizatiile nu isi pot asigura succesul. Departamentele vor functiona atunci cand exista canale de comunicare bine definite, cand regulile comunicarii sunt corect stabilite si cand exista libertate de exprimere si pe cale verticala (intre subordonati si superiori) si pe cale orizontala (intre pozitii similare).Comunicarea implica generarea, transmiterea, receptia si interpretarea informatiilor.

Iata cateva informatii esentiale cu privire la comunicarea interna in organizatii, conform Ghidului "Comunicarea interna in organizatii: 5 + 1 riscuri inlaturate":
    
    Emitatorul
    Orice angajat sau membru al conducerii firmei se afla adesea in situatia de a transmite informatii. Din perspectiva comunicarii eficiente, acesta trebuie sa decida ce mesaj anume vrea sa transmita si cum va face acest lucru astfel incat sa se faca inteles de cel caruia i se adreseaza. Mesajul este codificat cu ajutorul cuvintelor (sau al gesturilor), iar cel care il recepteaza urmeaza sa il decodifice.
    
Mijlocul de comunicare
    Emitatorul poate folosi ca mijloc de transmitere a mesajului sau conversatia, textul scris, diagrama, tabelul, gesturile sau orice alt mijloc care poate usura intelegerea fara echivoc a mesajului.

    Receptorul
    Al treilea element al procesului de comunicare este receptorul, persoana care primeste mesajul transmis si care trebuie sa-l interpreteze iar apoi sa actioneze in consecinta.
    
Click aici pentru solutii imbatabile in managementul HR>>>

    Feedback
    Receptorul poate indica daca a inteles mesajul sau, in caz contrar, poate cere lamuriri suplimentare. Informatiile care faciliteaza clarificarea mesajului constituie un feedback. Feedback-ul este absolut necesar deoarece, intr-o organizatie, informatia se deterioreaza prin transmiterea ei de sus in jos.

    Mediul
    Mediul (locul) in care are loc comunicarea joaca un rol deosebit de important. De exemplu, daca un angajat este chemat pentru o discutie chiar in biroul sefului, angajatul se va gandi ca este vorba despre o discutie care vizeaza o problema serioasa.


Ce mijloace de comunicare puteti folosi in firma
    
    Comunicare verbala

    Comunicarea verbala este rapida si ofera posibilitatea unui feedback imediat.
Ea poate fi directa (fata in fata) sau prin conversatie telefonica. Prima este considerata cea mai eficienta cale de comunicare.

    Comunicare telefonica
    Conversatia telefonica are dezavantajul ca nu permite observarea vizuala a celeilalte persoane. Din aceasta cauza sunteti privat de orice feedback nonverbal (limbajul trupului) din partea celui cu care conversati. Ca atare, claritatea mesajului depinde aproape exclusiv de ceea ce se spune (sau nu se spune) in discutia telefonica.

    Comunicare scrisa
    Comunicarea scrisa poate lua multiple forme (memorandumuri, scrisori, anunturi, rapoarte oficiale, decizii scrise etc.). Ori de cate ori aveti un mesaj de transmis angajatilor dvs., referitor la diverse decizii ce privesc activitatea din firma, folositi asa-numitele memorandumuri (memo-uri) – scurte mesaje de aproximativ 250 de cuvinte, prin care personalul este informat rapid, eficient si uniform.

    Memo-urile
    In fiecare organizatie este nevoie ca informatii generale (anunturi) sa fie prezentate angajatilor, iar diverse informari sa circule intre membrii personalului. Un mod eficient de a face aceste lucruri (in loc sa va intalniti cu fiecare angajat in parte sau in loc ca angajatii sa discute direct) este transmiterea unor mesaje scrise (memo-uri).

    Folositi memo-urile pentru a raspandi informatii necontroversate. Nu uitati insa ca ele sunt mai degraba un drum cu unic sens. Nu veti primi o replica in timp util si nu veti putea angaja un dialog imediat. Cu toate acestea, in organizatiile mari, aceste mijloace de comunicare sunt extrem de necesare.

    Pentru firmele mici, in care comunicarea este mult mai simplu de realizat, utilizarea memo-urilor nu mai este la fel de eficienta.


Sursa: "Comunicarea interna in organizatii: 5 + 1 riscuri inlaturate"

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comunicarea interna in organizatiicomunicare internamanagement HR

Data aparitiei: 17 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

HR Succes: Comunicarea interna in organizatii. Ce mijloace de comunicare folosim? Nota: 3.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]