Care sunt obligatiile dvs. in ceea ce priveste verificarea echipamentelor de munca?
- Daca lucratorii dvs. utilizeaza echipamente de munca a caror securitate depinde de conditiile de instalare, trebuie sa luati masurile necesare pentru ca echipamentele respective sa fie supuse verificarii dupa instalare si inainte de prima punere in functiune. De asemenea, echipamentele de munca trebuie verificate si dupa ce sunt montate intr-un loc de munca nou sau pe un alt amplasament.
- Trebuie sa luati masurile necesare pentru a garanta ca sunt respectate cerintele de securitate si sanatate pe toata durata de viata a unui echipament de munca. Puteti realiza acest lucru prin:
a) verificari periodice si, daca este cazul, incercari periodice;
b) verificari speciale, de fiecare data cand s-au produs evenimente exceptionale susceptibile sa aiba consecinte daunatoare asupra securitatii echipamentului de munca (ex.: modificari ale procesului de munca, accidente, fenomene naturale, perioade prelungite de neutilizare).
Toate aceste verificari trebuie efectuate de catre persoane competente, in conformitate cu legislatia in vigoare si/sau cu practicile nationale.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Atentie
Rezultatele verificarilor trebuie inregistrate si pastrate, deoarece ele pot fi solicitate de inspectorii de munca in timpul controalelor pe linie de securitate si sanatate in munca.