Ce presupune o instructiune proprie (procedura) referitoare la promovarea sanatatii la locul de munca?
Raspunsul specialistului:
Promovarea sanatatii la locul de munca reprezinta supravegherea activa a sanatatii lucratorilor in raport cu caracteristicile locului de munca si, in mod particular, cu factorii de risc profesional.
In vederea constientizarii nevoilor si obiectivelor privind sanatatea si securitatea in munca in randul lucratorilor, a angajatorilor sau a altor factori implicati in acest scop, medicii de medicina muncii efectueaza activitati specifice de promovare a sanatatii la locul de munca pentru realizarea bunastarii lucratorilor, bazate pe identificarea problemelor acestora.
Serviciile de medicina muncii participa la realizarea si implementarea programelor de informare, educare si formare profesionala cu privire la sanatatea si securitatea in munca pentru lucratorii la care s-a efectuat supravegherea sanatatii prin examene medicale profilactice.
Pentru promovarea masurilor privind adaptarea la munca a lucratorilor si pentru imbunatatirea conditiilor de munca si de mediu, medicii de medicina muncii desfasoara activitati de consiliere privind sanatatea si igiena ocupationala a lucratorilor si a reprezentantilor acestora din intreprindere si din comitetul de sanatate si securitate in munca, dupa caz, si colaboreaza cu organismele din domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Serviciul de medicina muncii care asigura supravegherea starii de sanatate a lucratorilor va intocmi si va prezenta angajatorului, anual, un raport care va cuprinde in principal concluziile evaluarii starii de sanatate a lucratorilor, precum si recomandari medicale privind promovarea sanatatii la locul de munca.
Practic, cabinetul de medicina muncii, in urma supravegherii sanatatii salariatilor dintr-o societate constata incidenta unei afectiuni in randul salariatilor sau lipsa unor conditii corespunzatoare ergonomice sau de microclimat (spatiu insuficient, scaune necorespunzatoare, lipsa ventilatiei, pulberi in atmosfera, lipsa pauzelor etc.).
Pe baza acestor elemente medicul face recomandari angajatorului si/sau salariatilor pentru imbunatirea starii de sanatate la locul de munca.
Recomandarile catre angajator pot fi implementate prin masuri tehnico-organizatorice si sanitare.
Regulile de conduita medicala adresate salariatilor pot fi afisate in locuri vizibile sau comunicate in format electronic.
Nu este cazul elaborarii unei proceduri, mai de graba de punere in aplicare a concluziilor precizate in raportul anual al medicului de medicina muncii.
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.