Ministerul Muncii a publicat un nou proiect de ordonanta de urgenta privind administrarea creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca si obligatiile fiscale accesorii aferente.
Astfel, asa cum se prevede in noul proiect, se doreste recuperarea creantelor restante de la angajatorii care datoreaza sume cu titlu de comision, in baza Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca:
"Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta fiscala".
Noul proiect de ordonanta stabileste si obligatiile pe care le au de indeplinit angajatorii in ce priveste documentele pe care vor trebuie sa le depuna la ITM pana la data stabilita, de 31 martie 2013:
"Pana la data de 31 martie 2013, pentru createle fiscale prevazute la alin. (1), inspectoratele teritoriale de munca vor preda Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:
40 Modele de Regulament Intern
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
a) inscrisurile, in original, in care sunt individualizate creantele datorate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante si care reprezinta titluri executorii, neatacate in termenul legal sau dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora;
b) situatia soldurilor creantelor fiscale prevazute la alin.(1) ;
c) orice alte informatii disponibile, necesare urmaririi si verificarii sumelor datorate."
Angajatorii care datoreaza comision sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna, pana la data de 25 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la organul fiscal competent, declaratii-inventar privind comisionul in sold la data de 28 februarie 2013, inclusiv obligatii fiscale accesorii, neachitate pana la data depunerii declaratiei-inventar.
Nedepunerea declaratiei-inventar in termenul prevazut la alin. (6) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei. Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre organele fiscale competente.
Proiectul de ordonanta poate fi consultat in intregime AICI.