Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economica

Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economicafisa de post consilier economist
Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va informam un consilier economist in gestiune economica se ocupa cu elaborarea de situatii privind analiza costurilor firmei si asigurarea functionarii parghiilor economico-financiare in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 

Fisa de post pentru consilier economist in gestiune economica

 
    I. Identificarea postului
 
    1. Numele si prenumele titularului: ......................
 
    2. Denumirea postului: Consilier Economist in Gestiune Economica
 
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, detalii AICI >>> 
 
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
    3. Pozitia in COR / Cod: 111211
 
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
    4. Departamentul / locatia: Departamentul Financiar-Contabil
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
    5. Nivelul postului: 
 
        a. Conducere / coordonare: Nu este cazul
        b. Executie: Specialist
 
    6. Relatiile: 
 
        a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
            ? se subordoneaza: Directorului Economic
            ? are in subordine: Nu este cazul
        b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
        c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Nu este cazul
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
    II. Descrierea postului
 
    1. Scopul general al postului
 
Elaborarea de situatii privind analiza costurilor firmei si asigurarea functionarii parghiilor economico-financiare in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
    2. Obiectivele postului 
    • Elaborarea de propuneri referitoare la eliminarea unor cheltuieli, precum si la cresterea eficientei la nivel de centre de gestiune si firma. 
    • Urmarirea si analizarea rentabilitatii firmei sau a centrelor de gestiune.
    • Analiza utilizarii unor parghii economice si elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea folosirii parghiilor economice in management.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, detalii AICI >>> 
 
    3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
        ? Asigura elaborarea in termen util a situatiilor solicitate de Directorul Economic.
        ? Participa la analize economice complexe initiate de Directorul Economic.
        ? Participa la fundamentarea strategiei si politicii financiare.
        ? Furnizeaza informatii necesare unor situatii specifice tabloului de bord al conducerii firmei.
        ? Asigura evidenta actionarilor, determinarea si acordarea dividendelor cuvenite acestora.
        ? Colaboreaza cu specialistii Biroului Buget pentru defalcarea indicatorilor financiari prin intermediul bugetelor.
        ? Asigura determinarea, evidenta si urmarirea datoriilor fata de bugetul statului, bugetele locale, furnizori, salariati.
        ? Face propuneri de componente bugetare (obiective, venituri, cheltuieli, rezultate) pe centre de gestiune si raspunde de realismul si oportunitatea unor astfel de propuneri.
        ? Asigura desfasurarea corespunzatoare a operatiunilor de decontare cu furnizorii si clientii, urmarirea debitorilor si a creditorilor.
        ? Asigura inregistrarea si prelucrarea unor documente financiare, evidenta incasarilor si platilor.
    • Ia masuri pentru elaborarea in termen util si respectarea elementelor metodologice prestabilite cu privire la situatiile ce i-au fost cerute, solicita informatii diverselor birouri si raspunde de corectitudinea informatiilor inserate.
    • Ia masuri pentru respectarea prevederilor in ceea ce priveste actiunea unor parghii economice.
    • Face propuneri de imbunatatire a folosirii parghiilor economice in management.
    • Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
 
    4. Descrierea responsabilitatilor postului
    a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
    •  Raspunde de corectitudinea informatiilor puse la dispozitia celor care elaboreaza strategia si politica financiara.
    • Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in interiorul departamentului, in raporturile cu alte departamente, precum si in relatiile cu persoanele din afara firmei.
    • Asigura dezvoltarea permanenta a competentelor de comunicare personale.
    b) Fata de echipamentul din dotare
    • Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea aparaturii din dotare (softuri, utilizarea internetului etc.).
    • Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
    c) In raport cu obiectivele postului
    • Raspunde de respectarea legislatiei in domeniu pentru toate imbunatatirile aduse metodologiei de lucru.
    • Raspunde de respectarea metodologiei de analiza economica si de acuratetea concluziilor. 
    • Ia masuri pentru evidentierea corecta a actionarilor, actiunilor si determinarea dividendelor. 
    • Raspunde de derularea corespunzatoare a raporturilor financiare cu bugetul statului, bugetele locale, furnizori etc.
    • Are obligatia de a sesiza orice abatere de la nivelul previzionat al unor indicatori de eficienta.
    • Raspunde de maniera de derulare a operatiunilor de decontare si de urmarirea operativa a debitorilor si creditorilor.
    • Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.
    d) Privind securitatea si sanatatea muncii
Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea in Munca si PSI.
    e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
    • Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
    • Ia masuri pentru respectarea legislatiei in domeniu si propune modalitati de imbunatatire a activitatii financiare.
    • Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
    • Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil...citeste continuarea pe PortalCodulMuncii >>> 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economicafisa de post consilier economist

Data aparitiei: 09 Februarie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economica Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Fisa postului pentru consilier economist in gestiune economica

Mai multe articole despre fisa de post consilier economist
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]