Avantajele angajarii persoanelor cu handicap

angajarepersoane cu handicap
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Veniturile din salarii realizate de persoanele cu handicap grav sau accentuat, incadrate cu contract individual de munca, au devenit venituri neimpozabile cu data de 1 mai 2005, indiferent daca veniturile erau realizate la locul unde salariatul avea functia de baza sau nu. In prezent, potrivit art. 55, lit. k1) alin. (4) din Codul fiscal, vor fi scutite de la plata impozitului pe salarii numai veniturile din salarii realizate de catre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat.

Aceasta categorie de persoane a beneficiat in perioada 2000 - 2004 de deduceri personale suplimentare acordate in functie de gradul de handicap sau de invaliditate, nefiind scutite de la plata impozitului pe salarii. Exonerarea de la impozit a veniturilor din salarii realizate de aceste persoane s-a vrut a fi elementul de echilibrare a eliminarii deducerilor suplimentare acordate acestora dupa introducerea cotei de 16%.

Angajatorii, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati. Prevederi privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – Legea nr. 448/2006 cu modificarile si completarile ulterioare – permite angajatorilor care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile mentionate mai sus sa poata opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap; salariul de baza minim brut pe tara este salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, stabilit prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna pentru care se plateste suma datorata bugetului de stat in cazul neangajarii persoanelor cu handicap;
 
b) sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat cu suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate se realizeaza lunar, in baza unui contract, insotit de factura si de dovada platii.

Inspectia Muncii este institutia desemnata pentru monitorizarea si controlul respectarii conditiilor de mai sus.

NOUTATI din Legislatie muncii

LEGEA PENSIILOR: noile MODIFICARI intra in vigoare de la 1 septembrie!


Atentie!
La 1 septembrie 2024 va intra in vigoare Legea nr. 360/2023, noua lege a pensiilor, care urmeaza a inlocui complet Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (o parte dintre prevederile noii legi se aplica deja, altele isi vor produce efectele incepand cu 1 septembrie).

Iata de ce ti-am pregatit ghid practic Totul despre pensionare, care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajarepersoane cu handicap

Data aparitiei: 26 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Avantajele angajarii persoanelor cu handicap Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cadouri in bani de Paste. Luna acordariiIntrebare: In cazul in care, in luna aprilie 2024, s-a oferit angajatilor o prima de PASTE (mai 2024), va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa se regaseasca aceasta prima, pe statul de plata din luna aprilie 2024 sau pe cel din luna mai 2024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariata insarcinata. Reducerea timpului de lucru in baza recomandarii mediculuiIntrebare: In cazul unei angajate insarcinata care vine cu recomandare de la medicul specialist de reducere a programului de lucru de la 8 ore la 6 ore, va rugam sa ne transmiteti daca angajata trebuie sa prezinte lunar la angajator concediu medical cod 10 (reducerea cu 1/4 a duratei normale de lucru) sau ce documente sunt necesare pentru a reduce programul de lucru.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]