Vom stabili, in randurile urmatoare, in ce masura decontarea cheltuielilor efectuate cash de catre un salariat in decursul unei luni se poate face la finalul lunii. Mentionam ca salariatul nu ia avans spre decontare. La finalul lunii aduce documente justificative cu diverse cheltuieli din intreaga luna (bonuri de combustibil, produse de curatenie, bonuri de taxi), platite cash de catre acesta. Vom stabili daca se poate face un singur decont cu data de 30 ale lunii, urmand ca firma sa distribuie banii printr-o dispozitie de plata.
Raspuns:
Decontarea cheltuielilor se poate face lunar pe baza de decont de cheltuieli la care vor fi atasate toate documentele, pentru evidentierea in contabilitate a acestora, insa este foarte important ca aceste cheltuieli sa se justifice pentru realizarea veniturilor.
In mod normal, se acorda un avans spre decontare catre trebuie ulterior justificat cu documente care trebui anexate la Decontul de cheltuluieli cod 14-5-5" aprobat prin OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Termenul de decontare trebuie stabilit prin procedurile interne ale sacietatii, de recomandat cel tarziu la sfarsitul lunii in care s-a acordat avansul.