Controale privind acordarea de ajutor social si 50 lei decontare cheltuieli transport la formarea profesionala

stimulent 50 lei transport formare profesionalaajutor socialasistenti sociali
Controale privind acordarea de ajutor social si 50 lei decontare cheltuieli transport la formarea profesionala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministerul Muncii a derulat recent o campanie nationala de verificare a stabilirii si acordarii ajutorului social si pentru identificarea masurilor de crestere a ocuparii, organizata in paralel de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) si Agentia Nationala pentru Ocuparea Forteide Munca (ANOFM), a ajuns in insule de saracie din localitati izolate, iar in urma datelor obtinute, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) va propune o schimbare radicala de abordare si de continut a serviciilor sociale.
 
Astfel, s-au derulat activitati de verificare in 1.966 de unitati administrativ teritoriale (UAT), ceea ce reprezinta 98,59% din totalul primariilor propuse, pe o raza de 50 de kilometri in jurul resedintelor de judet si au fost verificati 40.292 de titulari de venit minim garantat (VMG) din totalul de 110.711 inregistrati, respectiv 99.593 de beneficiari de VMG din totalul de 261.775, si s-au identificat 4.145 de persoane cu risc crescut de vulnerabilitate.
 
Potrivit comunicatului emis de Ministerul Muncii, inspectorii sociali au identificat mii de persoane cu nevoi speciale care scapau statisticilor oficiale si care nu beneficiau de sprijinul necesar, printre care 267 persoane cu afectiuni de sanatate grave care nu beneficiaza de masuri de protectie speciala pentru persoane cu dizabilitate/ invaliditate.
 
Totodata, inspectorii sociali au verificat si modul in care se respecta legislatia in materie de sprijin al persoanelor vulnerabile si au identificat o serie de deficiente pentru care au dispus 11.747 masuri, dintre care 9.163 aplicate UAT-urilor si SPAS-urilor astfel:
 
  • 8.512 masuri aplicate pentru imbunatatirea activitatii de organizare si administrare a dosarelor de ajutor social. S-au aplicat 186 de sanctiuni UAT-urilor pentru nereguli in evidentierea muncii in folosul comunitatii, nereguli privind activitatea asistentului social (intarzieri in administrarea dosarelor peste termenul impus de lege), neefectuarea anchetelor la 6 luni sau de cate ori este nevoie, netransmiterea documentelor catre AJPIS in termen.  
  • 651 masuri de recuperare a sumelor acordate necuvenit.
     
  • 2.584 dintre masurile dispuse au vizat acordarea de sprijin pentru persoane aflate in situatii de vulnerabilitate extrema.
 
Pentru neregulile identificate, ANPIS a aplicat si amenzi pentru UAT-uri, cuantumul total fiind de 66.500 lei.
 
”In declaratiile oficiale din ultimii ani, sentimentul a fost de auto-multumire. Realitatea din teren ne-a aratat ca multe probleme grave nu apar pe radar. Lasand lucrurile sa functioneze ca pana acum, statul nu a facut altceva decat sa intretina saracia. Un exemplu ar fi ca vorbim mult de imbunatatirea functionarii statului, dar pentru asta nu trebuie doar reforme, ci chiar respectarea legilor in vigoare: Legea asistentei sociale 292/2011 prevede la art. 121 ca autoritatile locale angajeaza asistenti sociali sau contracteaza serviciile acestora pentru a realiza activitatile prevazute la alin (1) cu respectarea raportului de un asistent social la un maxim de 300 de beneficiari. Aceasta prevedere  NU este respectata in niciuna din structurile de asistenta sociala de la nivel local. Mai mult decat atat, in serviciul de asistenta sociala personalul este incarcat cu alte sarcini decat cele de asistenta sociala si ii lipseste intr-o proportie covarsitoare pregatirea de specialitate”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.  
 
In ceea ce priveste componenta ocupare, in cadrul campaniei au fost contactati 77.224 de beneficiari de VMG, 49.640 au fost consiliati, 25.770 de persoane au fost mediate in munca, 14.554 au primit recomandare pentru curs de formare profesionala, 13.789 au primit recomandare sa urmeze programul ”A doua sansa” si 5.245 au primit dispozitie de repartizare pe un loc vacant.
Pornind de la datele si de la concluziile campaniei, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a elaborat o serie de masuri prin care sa asigure un sprijin mai consistent persoanelor vulnerabile, inclusiv pe partea de ocupare, si prin care sa imbunatateasca sistemul de asistenta sociala din Romania.
 
Parte din propuneri vizeaza persoanele varstnice, pentru ca din datele incluse in raportul campaniei se observa ca aceasta categorie de persoane este principala categorie supusa riscului de saracie si excluziune sociala (31,16%).
 
Astfel, va fi initiata reglementarea de conditii de acordare si cuantumuri diferentiate ale ajutorului social pentru persoanele varstnice 65+, care nu beneficiaza de un drept de pensie si/ sau nu au venituri din alte surse, precum si diversificarea si finantarea serviciilor sociale furnizate persoanelor varstnice.
 
Conform aceleiasi surse, se propune reglementarea pachetului minim de asistenta sociala, reprezentand servicii de asistenta sociala minime obligatorii, acordate pentru combaterea saraciei si excluziunii sociale, reglementarea solutiilor aplicabile in situatia in care UAT nu identifica un asistent social, precum si reanalizarea prevederilor Strategiei nationale privind incluziunea sociala si reducerea saraciei pentru perioada 2021 – 2027.
 
De asemenea, Ministerul Muncii propune stimularea incadrarii in munca a persoanelor apte de munca din familiile beneficiare de VMG prin prelungirea cu 6 luni a perioadei de acordare a acestui drept si dupa incadrarea in munca, daca acestia se incadreaza pentru o perioada de minimum 12 luni. Tot in vederea cresterii ocuparii in randul beneficiarilor de VMG, va fi introdusa in Legea nr. 76/2002 o noua prevedere referitoare la acordarea unui stimulent in valoare de 50 de lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport in prima luna de curs de formare profesionala.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stimulent 50 lei transport formare profesionalaajutor socialasistenti sociali

Data aparitiei: 31 Martie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Controale privind acordarea de ajutor social si 50 lei decontare cheltuieli transport la formarea profesionala Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]