Schiteaza planul de afaceri
Primul pas este intocmirea unui plan de afaceri. Chiar daca nu planuiesti sa dezvolti o franciza sau nu vrei sa te extinzi mai mult decat o afacere de familie, tot este recomandat sa schitezi cateva idei legate de directia magazinului. Iata cateva intrebari la care ar trebui sa raspunda planul de afaceri:
- Ce vei vinde?
- Cine cumpara de la tine?
- Ce preturi ai?
- Cine sunt competitorii?
Intr-un final, obiectivul este sa vinzi si sa satisfaci nevoile clientilor, pentru ca acestia sa revina si chiar sa promoveze magazinul cunoscutilor.
Nu uita de aspectele legale
Alege o forma de organizare a afacerii (SRL, SA, SNC etc.), obtine autorizatiile necesare pentru a vinde anumite produse, plateste taxele pentru inregistrarea business-ului.
Determina metodele de plata pe care le vei accepta. Pe langa cash, este indicat sa accepti si plata cu ajutorul cardului. In acest caz, vei avea nevoie de un POS sau de o
aplicatie pos. Aceasta din urma varianta vine cu numeroase avantaje:
- Intri usor si rapid in posesia sa;
- Mentenanta se realizeaza la distanta;
- Are costuri mai mici decat un dispozitiv POS standard;
- Poti urmari in timp real evolutia vanzarilor;
- Tu administrezi accesul la terminal al angajatilor;
- Este prietenos cu planeta - confirmarea platilor se face digital, deci fara consum de hartie.
Din punct de vedere legal, este obligatoriu sa detii un dispozitiv POS, daca ai venituri de peste 50.000 lei pe an.
Alege un nume pentru magazin
Este important sa alegi un nume bun pentru magazinul tau. Ia in calcul:
- Insemnatatea - ce inseamna magazinul pentru potentialii clienti;
- Simplitatea - opteaza pentru un nume usor de retinut si de pronuntat. Evita cuvintele lungi;
- Unicitatea - evita sa folosesti un nume asemanator cu un alt magazin din zona in care se afla afacerea ta. Opteaza pentru un nume autentic si original.
Creeaza o experienta personalizata
De cele mai multe ori, ai succes in comert, daca oferi valoare fata de competitori. Personalizarea produselor sau a serviciilor te ajuta in acest sens.
Multe magazine au succes deoarece permit clientilor sa incerce produsele. Aceasta incercare poate insemna mici gustari in magazin sau probarea unor haine, inainte de achizitie. Nu conteaza ca vinzi produse care se gasesc si in alte magazine. Clientii isi vor aminti cum te-ai purtat cu ei si vor reveni, daca sunt multumiti.
Alege cu grija angajatii
De cati angajati ai nevoie? In functie de dimensiunile magazinului si de categoriile de produse oferite, poate fi suficient un singur angajat sau poate fi nevoie de mai multi.
De exemplu, daca ai un magazin alimentar, vei avea nevoie de un casier, dar si de cel putin o persoana responsabila cu aprovizionarea. La inceput, poti lucra chiar tu in magazin. Dupa ce intelegi ce asteptari au clientii si ce categorii de produse prefera, odata ce intri intr-un ritm, poti angaja.
Tine cont de fluxul financiar
Chiar daca oferi produse de calitate si ai preturi avantajoase, va fi nevoie de cateva luni, uneori chiar mai mult, pana cand clientii vor incepe sa iti fie fideli. Pe langa investitia initiala, este important sa ai o rezerva de bani, pentru a putea sustine plata chiriei, a utilitatilor, a taxelor, a produselor si a salariilor.
Cum bugetul de marketing este limitat, alege sa atragi atentia clientilor cu flyere puse in cutiile postale din cartier si cu afise pe magazin. Pe flyer poti trece adresa si atuurile magazinului tau (preturi mici, produse proaspete etc.).
Deschiderea unui magazin de cartier este o provocare, mai ales deoarece vei avea concurenta in apropiere. Gandeste-te bine ce vinzi, cui vinzi si cum iti poti personaliza experienta din magazin. Odata ce ai indeplinit obligatiile legale si financiare, ia in calcul promovarea prin flyere si alte modalitati ieftine. Planifica deschiderea magazinului si ofera cateva reduceri semnificative. Succes!
Sursa foto: Shutterstock
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<