Ce sa nu-ti lipseasca inainte de lansarea unui magazin de cartier

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
02 Mai 2023
02 Mai 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
Ce sa nu-ti lipseasca inainte de lansarea unui magazin de cartier
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schiteaza planul de afaceri
 
Primul pas este intocmirea unui plan de afaceri. Chiar daca nu planuiesti sa dezvolti o franciza sau nu vrei sa te extinzi mai mult decat o afacere de familie, tot este recomandat sa schitezi cateva idei legate de directia magazinului. Iata cateva intrebari la care ar trebui sa raspunda planul de afaceri:
 
  • Ce vei vinde?
  • Cine cumpara de la tine?
  • Ce preturi ai?
  • Cine sunt competitorii?
 
Intr-un final, obiectivul este sa vinzi si sa satisfaci nevoile clientilor, pentru ca acestia sa revina si chiar sa promoveze magazinul cunoscutilor. 
 
Nu uita de aspectele legale
 
Alege o forma de organizare a afacerii (SRL, SA, SNC etc.), obtine autorizatiile necesare pentru a vinde anumite produse, plateste taxele pentru inregistrarea business-ului.  
 
Determina metodele de plata pe care le vei accepta. Pe langa cash, este indicat sa accepti si plata cu ajutorul cardului. In acest caz, vei avea nevoie de un POS sau de o aplicatie pos. Aceasta din urma varianta vine cu numeroase avantaje:
 
  • Intri usor si rapid in posesia sa;
  • Mentenanta se realizeaza la distanta;
  • Are costuri mai mici decat un dispozitiv POS standard;
  • Poti urmari in timp real evolutia vanzarilor;
  • Tu administrezi accesul la terminal al angajatilor;
  • Este prietenos cu planeta - confirmarea platilor se face digital, deci fara consum de hartie.
 
Din punct de vedere legal, este obligatoriu sa detii un dispozitiv POS, daca ai venituri de peste 50.000 lei pe an. 
 
Alege un nume pentru magazin
 
Este important sa alegi un nume bun pentru magazinul tau. Ia in calcul:
 
  • Insemnatatea - ce inseamna magazinul pentru potentialii clienti;
  • Simplitatea - opteaza pentru un nume usor de retinut si de pronuntat. Evita cuvintele lungi;
  • Unicitatea - evita sa folosesti un nume asemanator cu un alt magazin din zona in care se afla afacerea ta. Opteaza pentru un nume autentic si original. 

Creeaza o experienta personalizata
 
De cele mai multe ori, ai succes in comert, daca oferi valoare fata de competitori. Personalizarea produselor sau a serviciilor te ajuta in acest sens. 
 
Multe magazine au succes deoarece permit clientilor sa incerce produsele. Aceasta incercare poate insemna mici gustari in magazin sau probarea unor haine, inainte de achizitie. Nu conteaza ca vinzi produse care se gasesc si in alte magazine. Clientii isi vor aminti cum te-ai purtat cu ei si vor reveni, daca sunt multumiti. 
 
Alege cu grija angajatii
 
De cati angajati ai nevoie? In functie de dimensiunile magazinului si de categoriile de produse oferite, poate fi suficient un singur angajat sau poate fi nevoie de mai multi. 
 
De exemplu, daca ai un magazin alimentar, vei avea nevoie de un casier, dar si de cel putin o persoana responsabila cu aprovizionarea. La inceput, poti lucra chiar tu in magazin. Dupa ce intelegi ce asteptari au clientii si ce categorii de produse prefera, odata ce intri intr-un ritm, poti angaja. 
 
Tine cont de fluxul financiar
 
Chiar daca oferi produse de calitate si ai preturi avantajoase, va fi nevoie de cateva luni, uneori chiar mai mult, pana cand clientii vor incepe sa iti fie fideli. Pe langa investitia initiala, este important sa ai o rezerva de bani, pentru a putea sustine plata chiriei, a utilitatilor, a taxelor, a produselor si a salariilor. 
 
Cum bugetul de marketing este limitat, alege sa atragi atentia clientilor cu flyere puse in cutiile postale din cartier si cu afise pe magazin. Pe flyer poti trece adresa si atuurile magazinului tau (preturi mici, produse proaspete etc.). 
 
 
Deschiderea unui magazin de cartier este o provocare, mai ales deoarece vei avea concurenta in apropiere. Gandeste-te bine ce vinzi, cui vinzi si cum iti poti personaliza experienta din magazin. Odata ce ai indeplinit obligatiile legale si financiare, ia in calcul promovarea prin flyere si alte modalitati ieftine. Planifica deschiderea magazinului si ofera cateva reduceri semnificative. Succes!
 
 
Sursa foto: Shutterstock
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]