Conform specialistilor PortalCodulMuncii.ro, dispozitia de plata avand inscrise mentiunile minime, semnata de salariat poate face dovada platii drepturilor salariale.
DISPOZITIE DE PLATA/INCASARE CATRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de catre persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5.Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumire formular: plata/incasare;
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.
Sursa: PortalCodulMuncii.ro
Citeste si:
Litigii de munca in 2015. Ce abuzuri mai comit angajatorii
Munca prin agent de munca temporara. Tot ce trebuie sa stii despre leasingul de personal in 2015
Angajatorul doreste sa renunte la clauza de neconcurenta. Ce spune legea in aceasta privinta?
Succesul echipelor de profesionisti - Superiorii dau tonul si servesc drept model
Cand colegii tai sunt platiti mai bine decat tine, desi aveti aceleasi sarcini si atributii...