In ce mod comunicam decizia de concediere?

15 August 2012
15 August 2012
transmitere decizie concediereconcediere colectivacontract de muncaangajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Prezentam, prin cele ce urmeaza, care este procedura legala de transmitere/comunicare a unei decizii de incetare a contractului de munca, in conformitate cu prevederile art. 65 alin. (1) din Codul muncii, precum si care sunt documentele justificative care pot fi prezentate in fata instantei de judecata in cazul in care angajatul contesta aceasta decizie in instanta motivand necomunicarea deciziei.

Raspuns:

Art. 76 din Codul muncii republicat prevede ca decizia de concediere se comunica salariatului
in scris si trebuie sa contina in mod obligatoriu:

a) motivele care determina concedierea;
b) durata preavizului;
c) criteriile de stabilire a ordinii de prioritati, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai in cazul concedierilor colective;
d) lista tuturor locurilor de munca disponibile in unitate si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru a ocupa un loc de munca vacant, in conditiile art. 64.

Decizia va cuprinde si mentiuni privind termenul in care poate fi contestata, precum si instanta judecatoreasca la care se contesta. Decizia de concediere va cuprinde si data emiterii, numarul de inregistrare la registratura al angajatorului, semnatura celui in drept sa ia o astfel de decizie si stampila angajatorului in cazul in care este persoana juridica.

Decizia de concediere va fi comunicata salariatului, moment de la care produce efecte juridice, in conformitate cu art. 77 din Codul muncii republicat. Decizia de concediere se comunica personal salariatului, acesta confirmand primirea prin semnatura. Daca salariatul refuza sa i se comunice decizia de concediere, vor fi folosite alte mijloace de comunicare care sa asigure transmiterea si confirmarea primirii acesteia.

Alte mijloace de transmitere sunt: prin posta cu confirmare de primire sau transmiterea prin executor judecatoresc. in caz contrar, neputandu-se dovedi comunicarea deciziei, aceasta nu isi produce efectele.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]