Criteriile de alegere a celui mai potrivit candidat

02 Februarie 2012
02 Februarie 2012
recrutarecandidatiangajare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In general, pentru fiecare post, aveti nevoie de angajati calificati, cu experienta, motivati, cu aptitudini si calitati adecvate si care sa se poata adapta echipei si organizatiei in care lucreaza. De aceea, criteriile de alegere a candidatului potrivit unui post pot fi grupate in urmatoarele patru categorii:

Experienta si cunostinte
Lipsa cunostintelor si a experientei profesionale va impune cheltuieli suplimentare legate de instruirea angajatilor si o perioada de timp necesara formarii noilor deprinderi.

Daca postul vacant se refera la o pozitie de conducere, trebuie avute in vedere (ruta) profesionala a candidatului (cresterea responsabilitatilor si a salariilor pe posturile ocupate anterior), disponibilitatea si abilitatile manageriale ale acestuia, nivelul minim de experienta si cunostinte profesionale (atestate prin diplome sau certificate) cerut de conditiile postului.

Aptitudini si calitati
Caracteristici personal.  Fiecare situatie de munca presupune anumite cerinte ce trebuie satisfacute: munca sub presiune, in ritm accelerat, un program de lucru inegal, cu perioade de varf si/sau cu perioade de stagnare, contacte cu publicul, comunicare cu colegii, supraveghere atenta, restrictii de protectie a muncii. Alte elemente demne de luat in seama sunt: infatisarea fizica, manierele, tinuta, cultura generala, capacitatea de decizie, dexteritatea, cunoasterea unor limbi straine.

Motivare
Gradul de interes fata de post. Este bine sa existe o concordanta intre asteptarile candidatului si interesul fata de post manifestat de acesta, pe de o parte, si conditiile postului, pe de alta parte. Daca sansele unei promovari si dezvoltari profesionale sunt minime, iar conditiile de munca sunt dificile, este mai intelept sa angajati o persoana cu aspiratii si potential mai redus. Aceasta deoarece, in conditiile amintite exista sanse minime sa puteti atrage si mai ales mentine in firma un performer.

Pentru unele posturi, lipsa oportunitatilor de promovare sau monotonia muncii fac din salariu singura modalitate de motivare a angajatilor; alte posturi ofera insa ocazia manifestarii creativitatii si a dezvoltarii profesionale. Luati in considerare principalii factori care determina motivarea angajatilor: interesul fata de profesie, adecvarea nevoilor candidatului la valorile firmei, recompensele oferite.

Capacitate de adaptare
Capacitatea de adaptare si integrare a angajatului depinde de:
- abilitatile de comunicare – posturile care implica multe contacte sociale au nevoie de persoane agreabile, fiind nepotrivite pentru angajati morocanosi sau ostili.
- rezistenta la stres si comportamentul in situatii dificile
- capacitatea de a-i influenta pe ceilalti (abilitati manageriale)
- atitudinea fata de munca in echipa
- adaptarea la conditiile si programul de lucru

Pentru fiecare post selectati, din cadrul fiecarei categorii, criteriile cele mai relevante. Impartiti aceste cerinte in si si precizati minimul cerut pentru fiecare dintre ele. Asigurati-va ca persoanele selectate satisfac macar in proportie de 75% calitatile si in cea mai mare parte pe cele .

Sursele de recrutare

Pentru acoperirea posturilor vacante exista doua posibilitati de actiune: aducerea de noi angajati apeland la piata externa a fortei de munca sau / si realocarea angajatilor existenti prin intermediul promovarii sau transferului (surse interne). Daca pentru posturile vacante de la baza piramidei ierarhice din organizatie se va apela la surse externe, celelalte posturi pot fi ocupate de candidati proveniti din ambele surse.

Apelati la surse externe de personal atunci cand inregistrati o dezvoltare rapida a afacerii, cand va confruntati cu plecari ale unor angajati care nu pot fi inlocuiti din interior sau cand aveti nevoie de angajati cu pregatire speciala.

Avantajele recrutarii din exterior
Principalul avantaj al recrutarii din exterior il constituie faptul ca ofera mai multe optiuni pentru alegerea candidatului potrivit.
Angajatii veniti din afara pot aduce un suflu innoitor in organizatie.

Costurile unor noi angajari sunt adesea mai reduse decat cele necesare instruirii si pregatirii unor angajati interni pentru ocuparea unor posturi noi (mai ales daca e vorba de cele tehnice sau manageriale).
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]