Intrebare:
Cum se poate face dovada inmanarii unui exemplar din CIM catre salariati cu o zi inainte de inceperea activitatii? Aceeasi intrebare pentru acte aditionale, decizii.
Raspuns:
Din dispozitiile art. 16 din Codul muncii, rezulta obligativitatea intocmirii contractului individual de munca in doua exemplare. Astfel, conform art. 16 alin. (2) anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca iar potrivit dispozitiile alin. (3) angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
De asemenea, Ordinul MMSS 64/2003 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului individual de munca, prevede la lit. N:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
"Prezentul contract individual de munca s-a incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte."
Asadar, contractul individual de munca se incheia in doua exemplare, fiecareia dintre cele doua parti revenindu-i un exemplar. La primirea unui exemplar original al contractului individual de munca salariatul va mentiona pe o copie a contractului individual de munca urmatoarele:
Am primit un exemplar original al contractului individual de munca azi data.....
Dupa efectuarea acestei mentiuni salariatul va semna de primire a originalului contractului individual de munca. Dovada inmanarii contractului individual de munca va fi facuta cu copia contractului individual de munca pe care salariatul a facut aceste mentiuni si a semnat.