Cele 7 criterii care stau la baza reducerii personalului

reducerea personaluluicriterii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O decizie eficienta de reducere a personalului firmei dvs. este de recomandat sa fie adoptata pe baza urmatoarelor tipuri de criterii:

Criterii pentru reducerea personalului

A. Criterii principale – acestea sunt primele pe care trebuie sa le aveti in vedere in momentul in care va confruntati cu necesitatea adoptarii unor masuri de reducere a fortei de munca:

1. Competentele profesionale: pentru a mentine calitatea activitatilor firmei dvs., in conditiile reductiei la nivel cantitativ

2. Performantele profesionale curente si trecute: cu scopul mentinerii continuitatii activitatii firmei dupa disponibilizarea angajatilor in cauza

3. Rolul organizational: pentru a mentine functionabilitatea interna a firmei dvs.

Urmarirea celor trei criterii principale va va permite retentia in cadrul firmei a angajatilor-cheie si asigurarea unui grad adecvat de functionabilitate in interior.
Criterii pentru reducerea personalului

B. Criterii secundare – acest set de criterii sunt complementare primelor si va ajuta in continuarea procesului de selectie a persoanelor ce urmeaza a fi disponibilizate:

4. Nivelul de salarizare: preselectia realizata cu ajutorul setului de criterii principale trebuie continuata prin selectia pe baza nivelului de salarizare

Identificati acele resurse umane care presupun costuri operationale ridicate pentru firma dvs. si care nu reprezinta resurse-cheie pentru buna desfasurare a activitatii.

Criterii pentru reducerea personalului

5. Perioada pana la pensionare: in vederea elaborarii unor planuri de pensionare timpurie

6. Departamentul: pe perioada crizei, din cauza impactului acesteia asupra activitatii firmei, o serie de departamente, care in trecut detineau un rol important in functionabilitatea firmei, nu isi mai justifica acum existenta sau necesita o restructurare dramatica

7. Potrivirea culturala: angajamentul angajatilor dvs. fata de firma este esential in depasirea perioadei de criza. Gradul de potrivire culturala dintre angajat si organizatie constituie o premisa de baza in mentinerea unui angajament inalt pe durata crizei economice.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducerea personaluluicriterii

Data aparitiei: 25 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cele 7 criterii care stau la baza reducerii personalului Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]