Cele 7 criterii care stau la baza reducerii personalului

25 Octombrie 2011
25 Octombrie 2011
reducerea personaluluicriterii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O decizie eficienta de reducere a personalului firmei dvs. este de recomandat sa fie adoptata pe baza urmatoarelor tipuri de criterii:

Criterii pentru reducerea personalului

A. Criterii principale – acestea sunt primele pe care trebuie sa le aveti in vedere in momentul in care va confruntati cu necesitatea adoptarii unor masuri de reducere a fortei de munca:

1. Competentele profesionale: pentru a mentine calitatea activitatilor firmei dvs., in conditiile reductiei la nivel cantitativ

2. Performantele profesionale curente si trecute: cu scopul mentinerii continuitatii activitatii firmei dupa disponibilizarea angajatilor in cauza

3. Rolul organizational: pentru a mentine functionabilitatea interna a firmei dvs.

Urmarirea celor trei criterii principale va va permite retentia in cadrul firmei a angajatilor-cheie si asigurarea unui grad adecvat de functionabilitate in interior.
Criterii pentru reducerea personalului

B. Criterii secundare – acest set de criterii sunt complementare primelor si va ajuta in continuarea procesului de selectie a persoanelor ce urmeaza a fi disponibilizate:

4. Nivelul de salarizare: preselectia realizata cu ajutorul setului de criterii principale trebuie continuata prin selectia pe baza nivelului de salarizare

Identificati acele resurse umane care presupun costuri operationale ridicate pentru firma dvs. si care nu reprezinta resurse-cheie pentru buna desfasurare a activitatii.

Criterii pentru reducerea personalului

5. Perioada pana la pensionare: in vederea elaborarii unor planuri de pensionare timpurie

6. Departamentul: pe perioada crizei, din cauza impactului acesteia asupra activitatii firmei, o serie de departamente, care in trecut detineau un rol important in functionabilitatea firmei, nu isi mai justifica acum existenta sau necesita o restructurare dramatica

7. Potrivirea culturala: angajamentul angajatilor dvs. fata de firma este esential in depasirea perioadei de criza. Gradul de potrivire culturala dintre angajat si organizatie constituie o premisa de baza in mentinerea unui angajament inalt pe durata crizei economice.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]